Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Opel typu R25/R28 są 5 biegowymi przekładniami manualnymi napędzającymi tylne koła samochodu. Montowane były w modelach Omega A i Senator B.
Oznaczenie typu konstrukcji znajduje się na górnej obudowie w postaci wypukłego nadlewu.
W skrzyniach biegów typu R25/R28 do rozłączania skrzyni biegów i silnika zastosowano hydruliczny system wysprzęglania. Na wałku skrzęgłowym znajduje sie wysprzęglok, który powiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia płynu w układzie wysprzęglika. Ciśnienie powstaje w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie, gdy wysprzęglik powiększa swoją objętość, przesuwa się po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynię biegów i silnik. Przy zwolnieniu pedału sprzęgła sytuacja przebiega odwrotnie.
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów typu R25 i typu R28 odczyt prędkości realizowany jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.
Wybierak biegów to element umożliwiający zmianę biegów bezpośrednio na wewnętrznych mechanizmach skrzyni biegów. W skrzyni R25/R28 wybierak biegów napędzany jest wodzikiem (prętem), który przekazuje na wybierak ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy.
W skrzyni biegów typu R25/R28 korek do wlewania oleju znajduje się z boku skrzyni biegów. Korek do wylewania oleju umieszczony jest pod spodem skrzyni biegów w okolicy łapy mocującej.
Oznaczenie typu konstrukcji znajduje się na górnej obudowie w postaci wypukłego nadlewu.
W skrzyniach biegów typu R25/R28 do rozłączania skrzyni biegów i silnika zastosowano hydruliczny system wysprzęglania. Na wałku skrzęgłowym znajduje sie wysprzęglok, który powiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia płynu w układzie wysprzęglika. Ciśnienie powstaje w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie, gdy wysprzęglik powiększa swoją objętość, przesuwa się po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynię biegów i silnik. Przy zwolnieniu pedału sprzęgła sytuacja przebiega odwrotnie.
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów typu R25 i typu R28 odczyt prędkości realizowany jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.
Wybierak biegów to element umożliwiający zmianę biegów bezpośrednio na wewnętrznych mechanizmach skrzyni biegów. W skrzyni R25/R28 wybierak biegów napędzany jest wodzikiem (prętem), który przekazuje na wybierak ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję