www.skrzynie.com.pl - poradniki - skrzynie biegów OPEL typ PF1 Skrzynie biegów OPEL - typ PF1

Skrzynie biegów OPEL - typ PF1
KATEGORIE W SKLEPIE

Masz problem ze skrzynią OPEL?

Pomożemy!

Zapytaj

Zadzwoń teraz


32 290 43 44

Skrzynie biegów Opel oznaczone symbolem PF1 są przekładniami produkowanymi przez firmę Renault. Zastosowano je w samochodach dostawczych Opel Movano i Opel Vivaro. PF1 są skrzyniami 5 biegowymi napędzające przednie koła samochodu. W Oplu montowane są dwa typy skrzyń PF1, przystosowanych do silników, z którymi współpracują. Oba typy są nie zamienialne montażowo.


SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW PF1

Przy doborze skrzyni biegów PF1 należy zwrócić uwagę na pełny symbol skrzyni biegów, który mówi o przełożeniu przekładni oraz na przedni obrys. Poniżej na zdjęciach przedstawiono oba typy skrzyń biegów PF1.

Skrzynie biegów PF1 oznaczone są grawerem elektroiskorowym z boku tylnej obudowy. Przed odczytem najczęściej należy przeczyścić pole numerowe.

Typ1

Symbol skrzyni biegów PF1 1 Symbol skrzyni biegów PF1 2
Symbol skrzyni biegów PF1 3 Symbol skrzyni biegów PF1 4

Typ2

Symbol skrzyni biegów PF1 6 Symbol skrzyni biegów PF1 2
Symbol skrzyni biegów PF1 3 Symbol skrzyni biegów PF1 4

Budowa numeru skrzyni biegów OPEL - PF1


Symbol skrzyni PF1

Legenda:

1 - Typ skrzyni

2 - Wyznacznik skrzyni biegów

3 - NUmer seryjny

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW PF1

W skrzyniach biegów Opel PF1 zastosowano dwa typy wysprzęglania hydraulicznego lub wysprzęglanie mechaniczne na tzw. linkę.

Typ1

Typ pierwszy opiera się na wysprzęgliku hydraulicznym zamontowanym na wałku sprzęgłowym. W momencie naciśnięcia przez kierowcę na pedał sprzęgła, w układzie hydraulicznym powstaje ciśnienie. Powoduje ono powiększenie objętości wysprzęglika, który naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynię biegów i silnika.

Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 2

Typ2

Typ drugi oparty jest o wysprzęglik zamontowany za zewnątrz skrzyni biegów. W momencie powstania ciśnienia w układzie, z wysprzęglika wysuwa się bolec, który przesuwa łapę sprzęgła. Na zasadzie dźwigni łapa przesuwa łożysko wyciskowe znajdujace się na wałku, które naciskając na docisk rozłącza silnik i skrzynię biegów.

Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 2

Typ3

Typ trzeci to system mechanicznego wysprzęglania, w którym łapa sprzęgła połączona jest z pedałem sprzęgła za pośrednictwem linki. Naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje ruch łapy sprzęgła, która przesuwa łożysko wyciskowe znajdujące sie na wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk sprzęgła i następuje rozsprzęglenie skrzyni biegów i silnika.

Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów PF1 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW PF1

W samochodach Opel PF1 stosuje się dwa sposoby odczytu prędkości. Pierwszy z nich odczytuje prędkość bezpośrednio ze skrzyni biegów z czujnika zamontowanego na ukłdzie różnicowym. W innym przypadku odczyt prędkości pobierany jest z układu ABS. Oba typy skrzyń są niezamienialne montażowo.

Odczyt prędkości w skrzyniach biegów PF1 1 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów PF1 2
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów PF1 3 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów PF1 4


MONTAŻ ROZRUSZNIKA W SKRZYNIACH PF1

Skrynie biegów PF1 posiadają dwa typy przedniego obrysu. W zależności od typu rozrusznik montowany jest od strony ściany grodziowej kabiny kierowcy lub od strony chłodnicy. Jest to istotna informacja przy zakupie skrzyni biegów. W obu przypadkach rozrusznik montowany jest na silniku i posiada głowiczkę skierowaną w stronę skrzyni biegów.

Wybierak biegów w skrzyni PF1 1 Wybierak biegów w skrzyni PF1 2

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW PF1

Aby zlać olej ze skrzyni biegów PF1 należy odkręcić korek, znajdujący się bezpośrednio pod mechanizmem różnicowym pod skrzynią biegów. Do wlewania oleju służy korek, który znajduje się z boku tylnej obudowy od strony chłodnicy. Korek wlewowy wkręcany jest od tyłu skrzyni biegów.


Korki olejowe w skrzyni PF1 1 Korki olejowe w skrzyni PF1 2
Skrzynie biegów Opel oznaczone symbolem PF1 są przekładniami produkowanymi przez firmę Renault. Zastosowano je w samochodach dostawczych Opel Movano i Opel Vivaro. PF1 są skrzyniami 5 biegowymi napędzające przednie koła samochodu. W Oplu montowane są dwa typy skrzyń PF1, przystosowanych do silników, z którymi współpracują. Oba typy są nie zamienialne montażowo.

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW PF1

Przy doborze skrzyni biegów PF1 należy zwrócić uwagę na pełny symbol skrzyni biegów, który mówi o przełożeniu przekładni oraz na przedni obrys. Poniżej na zdjęciach przedstawiono oba typy skrzyń biegów PF1.

Skrzynie biegów PF1 oznaczone są grawerem elektroiskorowym z boku tylnej obudowy. Przed odczytem najczęściej należy przeczyścić pole numerowe.

Typ1

Symbol skrzyni biegów PF1 1Symbol skrzyni biegów PF1 2 Symbol skrzyni biegów PF1 3Symbol skrzyni biegów PF1 4

Typ2

Symbol skrzyni biegów PF1 1Symbol skrzyni biegów PF1 2 Symbol skrzyni biegów PF1 3Symbol skrzyni biegów PF1 4

Budowa numeru skrzyni biegów OPEL - PF1


Symbol skrzyni PF1

Legenda:

1 - Typ skrzyni

2 - Wyznacznik skrzyni biegów

3 - Numer seryjny



WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW PF1

W skrzyniach biegów Opel PF1 zastosowano dwa typy wysprzęglania hydraulicznego lub wysprzęglanie mechaniczne na tzw. linkę.


Typ1

Typ pierwszy opiera się na wysprzęgliku hydraulicznym zamontowanym na wałku sprzęgłowym. W momencie naciśnięcia przez kierowcę na pedał sprzęgła, w układzie hydraulicznym powstaje ciśnienie. Powoduje ono powiększenie objętości wysprzęglika, który naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynię biegów i silnika.

Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 2

Typ2

Typ drugi oparty jest o wysprzęglik zamontowany za zewnątrz skrzyni biegów. W momencie powstania ciśnienia w układzie, z wysprzęglika wysuwa się bolec, który przesuwa łapę sprzęgła. Na zasadzie dźwigni łapa przesuwa łożysko wyciskowe znajdujace się na wałku, które naciskając na docisk rozłącza silnik i skrzynię biegów.

Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 2

Typ3

Typ trzeci to system mechanicznego wysprzęglania, w którym łapa sprzęgła połączona jest z pedałem sprzęgła za pośrednictwem linki. Naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje ruch łapy sprzęgła, która przesuwa łożysko wyciskowe znajdujące sie na wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk sprzęgła i następuje rozsprzęglenie skrzyni biegów i silnika.

Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów PF1 wysprzęganie 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW PF1

W samochodach Opel PF1 stosuje się dwa sposoby odczytu prędkości. Pierwszy z nich odczytuje prędkość bezpośrednio ze skrzyni biegów z czujnika zamontowanego na ukłdzie różnicowym. W innym przypadku odczyt prędkości pobierany jest z układu ABS. Oba typy skrzyń są niezamienialne montażowo.

Skrzynia biegów PF1 odczyt prędkości 1 Skrzynia biegów PF1 odczyt prędkości 2 Skrzynia biegów PF1 odczyt prędkości 3 Skrzynia biegów PF1 odczyt prędkości 2

MONTAŻ ROZURUSZNIKA W SKRZYNIACH BIEGÓW PF1

Skrynie biegów PF1 posiadają dwa typy przedniego obrysu. W zależności od typu rozrusznik montowany jest od strony ściany grodziowej kabiny kierowcy lub od strony chłodnicy. Jest to istotna informacja przy zakupie skrzyni biegów. W obu przypadkach rozrusznik montowany jest na silniku i posiada głowiczkę skierowaną w stronę skrzyni biegów.

Skrzynia biegów PF1 montaż 1 Skrzynia biegów PF1 wybierak biegów 2

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW FPF1

Aby zlać olej ze skrzyni biegów PF1 należy odkręcić korek, znajdujący się bezpośrednio pod mechanizmem różnicowym pod skrzynią biegów. Do wlewania oleju służy korek, który znajduje się z boku tylnej obudowy od strony chłodnicy. Korek wlewowy wkręcany jest od tyłu skrzyni biegów. Skrzynia biegów PF1 korki olejowe 1 Skrzynia biegów PF1 korki olejowe 2