Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Opel oznaczone symbolem PF1 są przekładniami produkowanymi przez firmę Renault. Zastosowano je w samochodach dostawczych Opel Movano i Opel Vivaro. PF1 są skrzyniami 5 biegowymi napędzające przednie koła samochodu. W Oplu montowane są dwa typy skrzyń PF1, przystosowanych do silników, z którymi współpracują. Oba typy są nie zamienialne montażowo.
Przy doborze skrzyni biegów PF1 należy zwrócić uwagę na pełny symbol skrzyni biegów, który mówi o przełożeniu przekładni oraz na przedni obrys. Poniżej na zdjęciach przedstawiono oba typy skrzyń biegów PF1.
Skrzynie biegów PF1 oznaczone są grawerem elektroiskorowym z boku tylnej obudowy. Przed odczytem najczęściej należy przeczyścić pole numerowe.
Typ1
Typ2
Legenda:
1 - Typ skrzyni
2 - Wyznacznik skrzyni biegów
3 - NUmer seryjny
W skrzyniach biegów Opel PF1 zastosowano dwa typy wysprzęglania hydraulicznego lub wysprzęglanie mechaniczne na tzw. linkę.
Typ1
Typ pierwszy opiera się na wysprzęgliku hydraulicznym zamontowanym na wałku sprzęgłowym. W momencie naciśnięcia przez kierowcę na pedał sprzęgła, w układzie hydraulicznym powstaje ciśnienie. Powoduje ono powiększenie objętości wysprzęglika, który naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynię biegów i silnika.
Typ2
Typ drugi oparty jest o wysprzęglik zamontowany za zewnątrz skrzyni biegów. W momencie powstania ciśnienia w układzie, z wysprzęglika wysuwa się bolec, który przesuwa łapę sprzęgła. Na zasadzie dźwigni łapa przesuwa łożysko wyciskowe znajdujace się na wałku, które naciskając na docisk rozłącza silnik i skrzynię biegów.
Typ3
Typ trzeci to system mechanicznego wysprzęglania, w którym łapa sprzęgła połączona jest z pedałem sprzęgła za pośrednictwem linki. Naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje ruch łapy sprzęgła, która przesuwa łożysko wyciskowe znajdujące sie na wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk sprzęgła i następuje rozsprzęglenie skrzyni biegów i silnika.
W samochodach Opel PF1 stosuje się dwa sposoby odczytu prędkości. Pierwszy z nich odczytuje prędkość bezpośrednio ze skrzyni biegów z czujnika zamontowanego na ukłdzie różnicowym. W innym przypadku odczyt prędkości pobierany jest z układu ABS. Oba typy skrzyń są niezamienialne montażowo.
Skrynie biegów PF1 posiadają dwa typy przedniego obrysu. W zależności od typu rozrusznik montowany jest od strony ściany grodziowej kabiny kierowcy lub od strony chłodnicy. Jest to istotna informacja przy zakupie skrzyni biegów. W obu przypadkach rozrusznik montowany jest na silniku i posiada głowiczkę skierowaną w stronę skrzyni biegów.
Aby zlać olej ze skrzyni biegów PF1 należy odkręcić korek, znajdujący się bezpośrednio pod mechanizmem różnicowym pod skrzynią biegów. Do wlewania oleju służy korek, który znajduje się z boku tylnej obudowy od strony chłodnicy. Korek wlewowy wkręcany jest od tyłu skrzyni biegów.
Przy doborze skrzyni biegów PF1 należy zwrócić uwagę na pełny symbol skrzyni biegów, który mówi o przełożeniu przekładni oraz na przedni obrys. Poniżej na zdjęciach przedstawiono oba typy skrzyń biegów PF1.
Skrzynie biegów PF1 oznaczone są grawerem elektroiskorowym z boku tylnej obudowy. Przed odczytem najczęściej należy przeczyścić pole numerowe.
Typ1
Typ2
Legenda:
1 - Typ skrzyni
2 - Wyznacznik skrzyni biegów
3 - Numer seryjny
W skrzyniach biegów Opel PF1 zastosowano dwa typy wysprzęglania hydraulicznego lub wysprzęglanie mechaniczne na tzw. linkę.
Typ1
Typ pierwszy opiera się na wysprzęgliku hydraulicznym zamontowanym na wałku sprzęgłowym. W momencie naciśnięcia przez kierowcę na pedał sprzęgła, w układzie hydraulicznym powstaje ciśnienie. Powoduje ono powiększenie objętości wysprzęglika, który naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynię biegów i silnika.
Typ2
Typ drugi oparty jest o wysprzęglik zamontowany za zewnątrz skrzyni biegów. W momencie powstania ciśnienia w układzie, z wysprzęglika wysuwa się bolec, który przesuwa łapę sprzęgła. Na zasadzie dźwigni łapa przesuwa łożysko wyciskowe znajdujace się na wałku, które naciskając na docisk rozłącza silnik i skrzynię biegów.
Typ3
Typ trzeci to system mechanicznego wysprzęglania, w którym łapa sprzęgła połączona jest z pedałem sprzęgła za pośrednictwem linki. Naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje ruch łapy sprzęgła, która przesuwa łożysko wyciskowe znajdujące sie na wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk sprzęgła i następuje rozsprzęglenie skrzyni biegów i silnika.
W samochodach Opel PF1 stosuje się dwa sposoby odczytu prędkości. Pierwszy z nich odczytuje prędkość bezpośrednio ze skrzyni biegów z czujnika zamontowanego na ukłdzie różnicowym. W innym przypadku odczyt prędkości pobierany jest z układu ABS. Oba typy skrzyń są niezamienialne montażowo.
Skrynie biegów PF1 posiadają dwa typy przedniego obrysu. W zależności od typu rozrusznik montowany jest od strony ściany grodziowej kabiny kierowcy lub od strony chłodnicy. Jest to istotna informacja przy zakupie skrzyni biegów. W obu przypadkach rozrusznik montowany jest na silniku i posiada głowiczkę skierowaną w stronę skrzyni biegów.
Aby zlać olej ze skrzyni biegów PF1 należy odkręcić korek, znajdujący się bezpośrednio pod mechanizmem różnicowym pod skrzynią biegów. Do wlewania oleju służy korek, który znajduje się z boku tylnej obudowy od strony chłodnicy. Korek wlewowy wkręcany jest od tyłu skrzyni biegów.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję