Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Opel typu F23 to manualne przekładnie 5 biegowe, montowane w silnikach poprzecznych i napędzające przednie koła. Konstrukcja oparta jest na trzech wałkach z synchronizowanymi biegami. Przekładnia posiada kompaktową obudowę. Konstrukcja skrzyni F23 przystosowana jest do przenoszenia momentów dochodzących do 230 Nm.
Oznaczenie typu konstrukcji F23 znajduje się na górnej obudowie w postaci wypukłego nadlewu.
Typ1
Legenda:
1 - Miejsce produkcji skrzyni biegów: A - Aspen; B - Bochum
2 - Długość przełożeń: 01 - długie; 02 - krótkie
3 - Rok produkcji
4 - Numer seryjny
5 - Kod literowy skrzyni biegow (alfakod)
W skrzyniach biegów F23 zastosowano kodowany system identyfikacji w postaci alfakodu. Miejsce naniesienia alfakodu wskazano na zdjęciach.
W skrzyniach biegów typu F23 do rozłączania skrzyni biegów i silnika zastosowano hydruliczny system wysprzęglania. Na wałku skrzęgłowym znajduje sie wysprzęglik, który powiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia płynu w układzie wysprzęglika. Ciśnienie powstaje w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie, gdy wysprzęglik powiększa swoją objętość, przesuwa się po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgłą rozłączając skrzynię biegów i silnik. Przy zwolnieniu pedału sprzęgła sytuacja przebiega odwrotnie.
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F23 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby.
W pierwszym przypadku prędkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.
W innym wypadku czujnik odczytu prędkości znajduje sie w skrzyni biegów. Czujnik to impulsator elektroniczny, który odczyt prędkości przesyła w sposób elektryczny do licznika na kokpicie.
W zależności od modelu skrzyni biegów typu F23, rozrusznik montowany jest od strony chłodnicy lub od strony ściany grodziowej kabiny kierowcy. Rozrusznik montowany jest na silniku z głowiczką schowaną w obudowie skrzyni.
Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F23 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni.
Wybierak biegów to element, który włącza i wyłącza poszczególne biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. W skrzyni biegów F23 wybierak biegów napędzany jest linką, która przekazuje na wybierak ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy.
W skrzyni biegów typu F23 korek do wlewania oleju znajduje się na górze skrzyni biegów. Korek do wylewania oleju umieszczony jest pod zabierakiem półosi napędzajacej koło od strony kierowcy.
Typ1
Legenda:
1 - MIejsce produkcji skrzyni biegów: A- Aspen; B - Bochum
2 - Długość przełożeń: 01 - długie; 02 - krótkie
3 - Rok produkcji
4 - Numer seryjny
5 - Kod literowy skrzyni biegów (alfakod)
W skrzyniach biegów F23 zastosowano kodowany system identyfikacji w postaci alfakodu. Miejsce naniesienia alfakodu wskazano na zdjęciach.
W skrzyniach biegów typu F23 do rozłączania skrzyni biegów i silnika zastosowano hydruliczny system wysprzęglania. Na wałku skrzęgłowym znajduje sie wysprzęglik, który powiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia płynu w układzie wysprzęglika. Ciśnienie powstaje w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie, gdy wysprzęglik powiększa swoją objętość, przesuwa się po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgłą rozłączając skrzynię biegów i silnik. Przy zwolnieniu pedału sprzęgła sytuacja przebiega odwrotnie.
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F23 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby.
W pierwszym przypadku prędkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.W zależności od modelu skrzyni biegów typu F23, rozrusznik montowany jest od strony chłodnicy lub od strony ściany grodziowej kabiny kierowcy. Rozrusznik montowany jest na silniku z głowiczką schowaną w obudowie skrzyni.
Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F23 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni.
Wybierak biegów to element, który włącza i wyłącza poszczególne biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. W skrzyni biegów F23 wybierak biegów napędzany jest linką, która przekazuje na wybierak ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję