Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Opel typu D33 to przekładnie 6 biegowe napędzające przednie koła pojazdu. Przenoszą momenty do 330 Nm.
Typ i symbol skrzyni D33 zakodowany jest w postaci alfakodu i jest naniesiony na obudowie w formie graweru elektroiskrowego - miejsce z kodem wskazane jest na zdjęciu.
Wysprzęglanie (rozsprzęglanie) to rozłączanie skrzyni biegów i silnika np. w celu zmiany biegów. W skrzyniach biegów D33 zastosowano wysprzęglanie hydrauliczne.
Na wałku sprzęgłowym znajduje się wysprzęglik. Pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym wysprzęglik powiększa swoją objętość i przesuwa się po wałku sprzęgłowym. Tym samym naciska na docisk sprzęgła, powodując rozłączenie skrzyni biegów i silnika. W układzie hydraulicznym wzrasta ciśnienie, gdy kierowca wciska pedał sprzęgła. Gdy puszcza pedał sprzęgła, wtedy spada ciśnienie i skrzynia biegów ponownie łączy się z silnikiem.
W samochodach Opel, w których zamontowana jest skrzynia biegów D33 odczyt prędkości realizowany jest za pośrednictwem układu ABS. Komputer pobiera dane z układu ABS i po przeliczeniu wyświetla predkość na kokpicie. Na skrzyni biegów, w miejscu gdzie najczęściej montowane są czujniki prędkości, miejsce jest zaślepione.
W skrzyni D33 występują dwa miejsca montażu rozrusznika. W zależności od wersji skrzyni biegów D33 rozrusznik jest montowany od strony chłodnicy lub ściany grodziowej od kabiny kierowcy.
UWAGA - Informacja o sposobie montażu rozrusznika jest niezwykle ważna przy zakupie skrzyni D33, ponieważ obie wersje skrzyni są NIEZAMIENNE montażowo !
Wybierak biegów to element, który włącza i wyłącza biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Mechanizm wybierania biegów w skrzyniach biegów typu D33 poruszany jest za pomocą linek, które przenoszą ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy. Wybierak umieszczony jest z boku tylnej obudowy i posiada charakterystyczną przeciwwagę.
W skrzyni biegów typu D33 korek do wlewania oleju znajduje się na górze skrzyni biegów - od strony chłodnicy. Korek do wylewania oleju umieszczony jest pod zabierakiem półosi, która napędza koło od strony kierowcy. Obok tej samej półosi znajduje się też korek kontrolny do sprawdzania poziomu oleju.
Typ i symbol skrzyni D33 zakodowany jest w postaci alfakodu i jest naniesiony na obudowie w formie graweru elektroiskrowego - miejsce z kodem wskazane jest na zdjęciu.
Wysprzęglanie (rozsprzęglanie) to rozłączanie skrzyni biegów i silnika np. w celu zmiany biegów. W skrzyniach biegów D33 zastosowano wysprzęglanie hydrauliczne.
Na wałku sprzęgłowym znajduje się wysprzęglik. Pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym wysprzęglik powiększa swoją objętość i przesuwa się po wałku sprzęgłowym. Tym samym naciska na docisk sprzęgła, powodując rozłączenie skrzyni biegów i silnika. W układzie hydraulicznym wzrasta ciśnienie, gdy kierowca wciska pedał sprzęgła. Gdy puszcza pedał sprzęgła, wtedy spada ciśnienie i skrzynia biegów ponownie łączy się z silnikiem.
W samochodach Opel, w których zamontowana jest skrzynia biegów D33 odczyt prędkości realizowany jest za pośrednictwem układu ABS. Komputer pobiera dane z układu ABS i po przeliczeniu wyświetla predkość na kokpicie. Na skrzyni biegów, w miejscu gdzie najczęściej montowane są czujniki prędkości, miejsce jest zaślepione.
W skrzyni D33 występują dwa miejsca montażu rozrusznika. W zależności od wersji skrzyni biegów D33 rozrusznik jest montowany od strony chłodnicy lub ściany grodziowej od kabiny kierowcy.
UWAGA - Informacja o sposobie montażu rozrusznika jest niezwykle ważna przy zakupie skrzyni D33, ponieważ obie wersje skrzyni są NIEZAMIENNE montażowo !
Wybierak biegów to element, który włącza i wyłącza biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Mechanizm wybierania biegów w skrzyniach biegów typu D33 poruszany jest za pomocą linek, które przenoszą ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy. Wybierak umieszczony jest z boku tylnej obudowy i posiada charakterystyczną przeciwwagę.
W skrzyni biegów typu D33 korek do wlewania oleju znajduje się na górze skrzyni biegów - od strony chłodnicy. Korek do wylewania oleju umieszczony jest pod zabierakiem półosi, która napędza koło od strony kierowcy. Obok tej samej półosi znajduje się też korek kontrolny do sprawdzania poziomu oleju.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję