Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Opel typu F18 napędzają przednie koła samochodu i są przekładniami 5 biegowymi. Montowane były w modelach Astra F i G, Calibra, Vectra A i B. Wersja podstawowa przenosi momenty obrotowe do 190 Nm a wersja wzmocniona F18+ do 210 Nm.
Skrzynia jest oznaczona symbolem i numerem na wypuście znajdującym się na dole po lewej stronie dekla 5. biegu. Numer z symbolem jest wygrawerowany elektroiskrowo. Większość skrzyń F18 posiada oznaczenie symbolu F18 na górnej części obudowy w okolicach wybieraka biegów. Symbol jest w postaci wypukłego odlewu.
Typ1
Legenda:
1 - Typ skrzyni
2 - Symbol producenta: I - Isuzu; O - Opel
3 - Dzień produkcji
4 - Rok produkcji
5 - Numer seryjny
6 - Przełożenie skrzyni
W skrzyniach biegów F18 w zależności od wersji skrzyni zastosowane są dwa rodzaje wysprzęglania: mechaniczne tzw. na linkę i hydrauliczne z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła. Należy pamiętać iż jest to bardzo istotna informacja przy zakupie, ponieważ oba sposoby wysprzęglania nie są zamienne montażowo.
Typ1
W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie za pośrednictwem linki, która napędzana jest pedałem sprzęgła. Dźwignia porusza łożyskiem wyciskowym, które przesuwa się po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciskając na docisk sprzęgła powoduje rozłączenie skrzyni biegów od silnika.
Typ2
W układzie hydraulicznym wysprzęgnik porusza się na wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła przez kierowcę.
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F18 odczyt prędkości realizowany jest w dwojaki sposób. Oba sposoby są niezamienialne montażowo.
W pierwszej wersji prędkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie ma żadnego czujnika, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.
W przypadku, gdy prędkość odczytywana jest bezpośrednio ze skrzyni biegów, nad mechanizmem różnicowym znajduje się wkręcony czujnik elektroniczny w formie impulsatora zliczającego obroty, przekazujący w sposób elektryczny informację o prędkości do licznika w kabinie kierowcy.
Łapa mocująca to element, który utrzymuje skrzynię biegów wewnątrz komory silnika. W skrzyniach biegów Opel typu F18 montowano dwa rodzaje łap - łapę mocującą z boku skrzyni oraz łapę mocującą od góry skrzyni. W nowszych skrzyniach typu F18 z wysprzęglaniem hydraulicznym, w obudowie skrzyni były otwory montażowe na oba rodzaje łap, natomiast w starszych skrzyniach z wysprzęglaniem na linkę, występowały tylko otwory montażowe dla łapy mocowanej z boku skrzyni.
Wybierak biegów przekazuje ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy bezpośrednio na mechanizmy znajdujace się w skrzyni biegów. Dzięki niemu można zmieniać biegi. Ruch przekazywany jest dzięki zespołowi linek. Wybierak to charakterystczny element montowany od góry skrzyni biegów.
Do wlewania oleju służy korek znajdujący się obok miejsca, w którym zamontowana jest półoś napedzająca koło od strony kierowcy. W skrzyniach F18 nie występuje korek do zlewania oleju ze skrzyni. Żeby zlać olej należy odkręcić pokrywę mechanizmu różnicowego znajdującą się od dołu skrzyni. Przy montażu dekla mechanizmu różnicowego należy go odpowiednio uszczelnić stosując uszczelkę lub masę uszczelniającą.
Typ1
Legenda:
1 - Typ skrzyni
2 - Symbol producenta: I - Isuzu; O - Opel
3 - Dzień produkcji
4 - Rok produkcji
5 - Numer seryjny
6 - Przełożenie skrzyni
W skrzyniach biegów F18 w zależności od wersji skrzyni zastosowane są dwa rodzaje wysprzęglania: mechaniczne tzw. na linkę i hydrauliczne z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła. Należy pamiętać iż jest to bardzo istotna informacja przy zakupie, ponieważ oba sposoby wysprzęglania nie są zamienne montażowo.
Typ1
W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie za pośrednictwem linki, która napędzana jest pedałem sprzęgła. Dźwignia porusza łożyskiem wyciskowym, które przesuwa się po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciskając na docisk sprzęgła powoduje rozłączenie skrzyni biegów od silnika.
Typ2
W układzie hydraulicznym wysprzęgnik porusza się na wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła przez kierowcę.
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F18 odczyt prędkości realizowany jest w dwojaki sposób. Oba sposoby są niezamienialne montażowo.
W pierwszej wersji prędkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie ma żadnego czujnika, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.W przypadku, gdy prędkość odczytywana jest bezpośrednio ze skrzyni biegów, nad mechanizmem różnicowym znajduje się wkręcony czujnik elektroniczny w formie impulsatora zliczającego obroty, przekazujący w sposób elektryczny informację o prędkości do licznika w kabinie kierowcy.
Wybierak biegów przekazuje ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy bezpośrednio na mechanizmy znajdujace się w skrzyni biegów. Dzięki niemu można zmieniać biegi. Ruch przekazywany jest dzięki zespołowi linek. Wybierak to charakterystczny element montowany od góry skrzyni biegów.
Do wlewania oleju służy korek znajdujący się obok miejsca, w którym zamontowana jest półoś napedzająca koło od strony kierowcy. W skrzyniach F18 nie występuje korek do zlewania oleju ze skrzyni. Żeby zlać olej należy odkręcić pokrywę mechanizmu różnicowego znajdującą się od dołu skrzyni. Przy montażu dekla mechanizmu różnicowego należy go odpowiednio uszczelnić stosując uszczelkę lub masę uszczelniającą.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję