Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Opel typu F13 napędzają przednie koła samochodu i są przekładniami 5 biegowymi. Posiadają kompaktową obudowę.
Z tyłu skrzyni biegów pod pokrywą 5 biegu znajduje się kompletny numer skrzyni biegów, w którym rówież umieszczony jest jej symbol. Skrzynie biegów F13 były oznaczane na 3 sposoby. W starszych wersjach tych skrzyni oznaczenie typu F13 widniało na górze skrzyni obok wybieraka biegów.
W skrzyniach biegów F13 mają zastosowanie dwa rodzaje wysprzęglania: mechaniczne tzw. na linkę i hydrauliczne z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła.
Typ1
W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie za pośrednictwem linki, która napędzana jest pedałem sprzęgła. Dźwignia porusza łożyskiem wyciskowym, które przesuwa sie po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciskając na docisk sprzęgła powoduje rozłączenie skrzyni biegów od silnika.
Typ2
W układzie hydraulicznym wysprzęglik porusza się na wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła przez kierowcę.
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F13 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby.
W pierwszym przypadku prędkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.W przypadku, gdy prędkość odczytywana jest bezpośrednio ze skrzyni biegów, nad mechanizmem różnicowym znajduje się wkręcony czujnik elektroniczny przekazujący informację o prędkości do licznika w sposób elektryczny.
Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F13 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni biegów.
W nowszych skrzyniach typu F13 z wysprzęglaniem hydraulicznym, w obudowie skrzyni były otwory montażowe na oba rodzaje łap, natomiast w starszych skrzyniach z wysprzęglaniem na linkę występowały tylko otwory montażowe dla łapy mocowanej z boku skrzyni.
Wybierak biegów przekazuje ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy bezpośrednio na mechanizmy znajdujace się w skrzyni biegów. Dzięki niemu można włączać i wyłączać biegi. Ruch przekazywany jest dzięki zespołowi linek
Do wlewania oleju służy korek znajdujący się obok miejsca, w którym zamontowana jest półoś napędzająca koło od strony kierowcy. By zlać olej należy odkręcić pokrywę mechanizmu różnicowego. Przy montażu dekla mechanizmu różnicowego należy go odpowiednio uszczelnić stosując uszczelkę lub masę uszczelniającą.
Z tyłu skrzyni biegów pod pokrywą 5 biegu znajduje się kompletny numer skrzyni biegów, w którym rówież umieszczony jest jej symbol. Skrzynie biegów F13 były oznaczane na 3 sposoby. W starszych wersjach tych skrzyni oznaczenie typu F13 widniało na górze skrzyni obok wybieraka biegów.
W skrzyniach biegów F13 mają zastosowanie dwa rodzaje wysprzęglania: mechaniczne tzw. na linkę i hydrauliczne z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła.
Typ1
W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie za pośrednictwem linki, która napędzana jest pedałem sprzęgła. Dźwignia porusza łożyskiem wyciskowym, które przesuwa sie po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciskając na docisk sprzęgła powoduje rozłączenie skrzyni biegów od silnika.
Typ2
W układzie hydraulicznym wysprzęglik porusza się na wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła przez kierowcę.
W samochodach, w których zamontowana jest skrzynia biegów F13 odczyt prędkości realizowany jest na dwa sposoby.
W pierwszym przypadku prędkość odczytywana jest z czujnika zamontowanego w układzie ABS. Przy takim rozwiązaniu w skrzyni biegów nie występuje żadan czujnik, a miejsce, w którym mógłby być zamontowany jest zaślepione.
W przypadku, gdy prędkość odczytywana jest bezpośrednio ze skrzyni biegów, nad mechanizmem różnicowym znajduje się wkręcony czujnik elektroniczny przekazujący informację o prędkości do licznika w sposób elektryczny.
Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Opel typu F13 występowały dwa rodzaje łap - łapa mocująca z boku skrzyni oraz łapa mocująca od góry skrzyni biegów.
W nowszych skrzyniach typu F13 z wysprzęglaniem hydraulicznym, w obudowie skrzyni były otwory montażowe na oba rodzaje łap, natomiast w starszych skrzyniach z wysprzęglaniem na linkę występowały tylko otwory montażowe dla łapy mocowanej z boku skrzyni.
Wybierak biegów przekazuje ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy bezpośrednio na mechanizmy znajdujace się w skrzyni biegów. Dzięki niemu można włączać i wyłączać biegi. Ruch przekazywany jest dzięki zespołowi linek.
Do wlewania oleju służy korek znajdujący się obok miejsca, w którym zamontowana jest półoś napędzająca koło od strony kierowcy. By zlać olej należy odkręcić pokrywę mechanizmu różnicowego. Przy montażu dekla mechanizmu różnicowego należy go odpowiednio uszczelnić stosując uszczelkę lub masę uszczelniającą.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję