Koszyk jest pusty

Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Opel typu F40 są 6 biegowymi przekładniami manualnymi napędzającymi przednie koła samochodu. Konstrukcja oparta jest na trzech wałkach z synchronizowanymi biegami. Przekładnia posiada kompaktową obudowę. Konstrukcja skrzyni F40 przystosowana jest do przenoszenia momentów dochodzących do 400 Nm. Zastosowano ją w średnich i większych samochodach produkcji GM - Opel, Pontiac, Chevrolet oraz Saab.
Oznaczenie typu konstrukcji znajduje się na górnej obudowie w postaci wypukłego nadlewu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W skrzyniach biegów F40 zastosowano kodowany system identyfikacji w postaci alfakodu. Miejsce naniesienia alfakodu wskazano na zdjęciach.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W skrzyniach biegów typu F40 do rozłączania skrzyni biegów i silnika zastosowano hydruliczny system wysprzęglania. Na wałku skrzęgłowym znajduje sie wysprzęglik, który powiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia płynu w układzie wysprzęglika. Ciśnienie powstaje w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie, gdy wysprzęglik powiększa swoją objętość, przesuwa się po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynię biegów i silnik. Przy zwolnieniu pedału sprzęgła sytuacja przebiega odwrotnie.
![]() |
![]() |
Przy zastosowaniu w samochodzie skrzyni biegów F40 odczyt prędkości realizowany jest poza skrzynią biegów i odczytywana jest z układu ABS. W skrzyni biegów nie znajdują się żadne czujniki służące do odczytu prędkości.
![]() |
![]() |
Wybierak biegów to element, który włącza i wyłącza poszczególne biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. W skrzyni F40 wybierak biegów napędzany jest linką, która przekazuje na wybierak ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy.
![]() |
![]() |
Korek służący zlewaniu oleju znajduje się od dołu skrzyni biegów bezpośrednio pod mechanizmem różnicowym. Korek do wlewania oleju umiszczony jest na górze skrzyni biegów obok wybieraka biegów.
![]() |
![]() |
W skrzyniach biegów F40 zastosowano kodowany system identyfikacji w postaci alfakodu. Miejsce naniesienia alfakodu wskazano na zdjęciach.
W skrzyniach biegów typu F40 do rozłączania skrzyni biegów i silnika zastosowano hydruliczny system wysprzęglania. Na wałku skrzęgłowym znajduje sie wysprzęglik, który powiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia płynu w układzie wysprzęglika. Ciśnienie powstaje w momencie naciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie, gdy wysprzęglik powiększa swoją objętość, przesuwa się po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynię biegów i silnik. Przy zwolnieniu pedału sprzęgła sytuacja przebiega odwrotnie.
Przy zastosowaniu w samochodzie skrzyni biegów F40 odczyt prędkości realizowany jest poza skrzynią biegów i odczytywana jest z układu ABS. W skrzyni biegów nie znajdują się żadne czujniki służące do odczytu prędkości.
Wybierak biegów to element, który włącza i wyłącza poszczególne biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. W skrzyni F40 wybierak biegów napędzany jest linką, która przekazuje na wybierak ruch gałki zmiany biegów z kabiny kierowcy.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2025 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję