Skrzynie biegów Opel M22 (M1X) to 6 biegowe manualne przekładnie przenoszące napęd na przednie koła pojazdu. Konstrukcyjnie są przystosowane do przenoszenia momentów do 220 Nm. Posiadają konstrukcję otwartą, tj. półosie są mocowane do wewnątrz mechanizmu różnicowego.
Przekładnie M22 budowane są w dwóch wersjach (kody RPO) - MFX (przełożenie główne 3,563) i M8Z (przełożenie główne 3,875). Informacja o kodzie RPO i przełożeniu głównym zawarta jest w symbolu skrzyni biegów.
Skrzynie biegów M22 (MIX) występują w samochodach osobowych OPEL w modelach::
ADAM z silnikami B10XFL, B10XFT
ASTRA K z silnikami B14XFL, B14XFT
CORSA E z silnikami B10XFL, B10XFT
Oznaczenie typu skrzyni biegów Opel M22 znajduje się na górze - na środku tylnej obudowy. Jest w formie wypukłego nadlewu "M22".
OPEL w skrzyni biegów M22 odbiegł od standardowego oznaczania przekładni, gdzie w numerze skrzyni biegów był również zawarty jej typ. W przypadku skrzyń M22 w osobnym miejscu zamieścił typ skrzyni biegów, a symbol M1X wkomponował w nabity numer, który znajduje się z boku tylnej obudowy, przy wyjściu półosi od strony kierowcy.
W skrzyniach biegów Opel typu M22 (M1X) rozłączanie skrzyni i silnika realizowane jest za pośrednictwem wysprzęlika poruszającego się po wałku sprzęgłowym pracującego w układzie hydraulicznym. W momencie, gdy kierowca naciska pedał sprzęgła, następuje wzrost ciśnienia w układzie hydraulicznym przez to wysprzęglik zwiększa swoją objętość i przesuwa się po wałku sprzęgłowym. Napierając na docisk sprzęgła za pośrednictwem łożyska oporowego, doprowadza do rozłączenia skrzyni biegów i silnika. Po zwolnieniu pedału sprzęgła, proces przebiega odwrotnie.
W skrzyni biegów Opel M22 (M1X) nie występuje czujnik do odczytu prędkości. Szybkość z jaką porusza się samochód jest odczytywana z czujnika w układzie ABS.
Przednia obudowa skrzyni biegów ma technologiczne miejsce montowania czujnika prędkości, jest ono jednak zaślepione.
Korek który umożliwia spuszczenie oleju ze skrzyni biegów Opel typu M22 znajduje się bezpośrednio pod mechanizmem różnicowym. Takie umiejscowienie otworu spustowego oleju umożliwia praktycznie całkowite opróżnienie skrzyni z oleju.
W celu wlania oleju do skrzyni lub jego uzupełnienia należy skorzystać z otworu wlewowego, który znajduje się na górze tylnej obudowie, obok wybieraka biegów.
Wybierak biegów w skrzyni służy do przełączania biegów w przekładni. Wybierak biegów w skrzyni biegów Opel M22 (M1X) posiada charakterystyczną przeciwwagę. Do wybieraka podłączone są linki, które przenoszą ruch gałki zmiany biegów pozwalając włączać i przełączać poszczególne biegi.
Skontaktuj się koniecznie z nami
Przedstawimy Ci najlepszą ofertę z pisemną gwarancją. Zdaj się na nasze doświadczenie i wiedzę. Na skrzyniach biegów i ich naprawach znamy się najlepiej.
LUB NAPISZ
Skorzystaj z formularzaAdres
BCS - SKRZYNIE BIEGÓW
ul. Mikołajczyka 63A
41-200 Sosnowiec
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2025 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję