Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Pięciobiegowa skrzynia biegów Renault typu PK1 posiada symbol (kod) naniesiony od spodu skrzyni biegów na tylnej obudowie. Symbol jest wygrawerowany metodą elektroiskrową.
Skrzynie biegów PK1 konstruowane są w dwóch wersjach przedniej obudowy. Obudowy różnią się miejscami, w których montowany jest rozrusznik. Oba typy skrzyń są niezamienialne montażowo. Dobierając skrzynię biegów o symbolu PK1, zwróć też uwagę na przełożenia skrzyni biegów - w symbolu to trzy ostatnie znaki. Muszą być takie same jak skrzynia biegów pierwotnie zamontowna w Twoim samochodzie.
Typ1
Typ2
W skrzyniach biegów Renault o oznaczeniu PK1 stosuje się 3 systemy wysprzęglania. Wysprzęglanie polega na rozłączaniu skrzyni biegów i silnika.
W tym systemie wysprzęglania wysprzęglik pracuje w układzie hydraulicznym. Umieszczony jest na wałku sprzęgłowym. W momencie naciśnięcia pedału sprzęgła ciśnienie w ukłądzie powoduje powiększenie objętości wysprzęglika i przesunięcie go po wałku sprzęgłowym. Tym samym naciska on na docisk sprzęgła i rozłącza silnik od skrzyni biegów.
W tym przypadku wysprzęglik umieszczony jest na zewnątrz skrzyni biegów. Jest to siłownik hydrauliczny. Po naciśnięciu pedału sprzęgła, pod wpływem ciśnienia w układzie, z siłownika wysuwa się bolec. Przesuwa on łapę sprzęgła, która na zasadzie dźwigni porusza łożyskiem wyciskowym po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynie biegów i silnik.
Ten rodzaj wysprzęglania jest rozwiązaniem mechanicznym. Pomiędzy pedałem sprzęgła a łapą sprzęgła na skrzyni jest linka. Po naciśnięciu pedału sprzegła, łapa sprzęgła na zasadzie dźwigni przesuwa po wałku sprzęgłowym łożysko wyciskowe. Dociska ono docisk sprzęgła i powoduje rozłączenie skrzyni biegów i silnika.
Wartość prędkości w samochodach Renault, w których zamontowano skrzynie biegów PK1, może być pobierana z czujnika (prędkościomierza) zamontowanego bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika w układzie ABS. Skrzynie biegów, które mają wbudowany prędkościomierz, posiadają „kominek” z wyjściem na czujnik prędkościomierza. W skrzyniach biegów PK1, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada takiego wyjścia (zazwyczaj jest zaślepiony).
W skrzyniach biegów PK1 jedną z najważniejszych cech jest miejsce do montażu rozrusznika. Jak widać na zdjęciach mogą występować dwa różne miejsca, w których można zamontować rozrusznik. Uzależnione jest to od typu silnika do jakiego montowana jest dana skrzynia. Patrząc na skrzynię biegów w komorze silnika można takie skrzynie rozróżnić po tym, że rozrusznik jest zamontowany od strony chłodnicy lub ściany grodziowej (kabiny kierowcy).
Przy zakupie skrzyni PK1 musisz zwócić szczególną uwagę na tę cechę skrzyni biegów, ponieważ zakup skrzyni z innym obrysem uniemożliwi jej montaż w Twoim samochodzie.
Korek zlewania oleju znajduje się od dołu skrzyni biegów pod mechanizmem różnicowym. Olej do skrzyni PK1 wlewa się z boku skrzyni biegów (bok od strony chłodnicy). Korek wlewowy wkręcony jest w kierunku silnika.
Pięciobiegowa skrzynia biegów Renault typu PK1 posiada symbol (kod) naniesiony od spodu skrzyni biegów na tylnej obudowie. Symbol jest wygrawerowany metodą elektroiskrową.
Skrzynie biegów PK1 konstruowane są w dwóch wersjach przedniej obudowy. Obudowy różnią się miejscami, w których montowany jest rozrusznik. Oba typy skrzyń są niezamienialne montażowo. Dobierając skrzynię biegów o symbolu PK1, zwróć też uwagę na przełożenia skrzyni biegów - w symbolu to trzy ostatnie znaki. Muszą być takie same jak skrzynia biegów pierwotnie zamontowna w Twoim samochodzie.
Wysprzęglik na wałku sprzęgłowym
W tym systemie wysprzęglania wysprzęglik pracuje w układzie hydraulicznym. Umieszczony jest na wałku sprzęgłowym. W momencie naciśnięcia pedału sprzęgła ciśnienie w ukłądzie powoduje powiększenie objętości wysprzęglika i przesunięcie go po wałku sprzęgłowym. Tym samym naciska on na docisk sprzęgła i rozłącza silnik od skrzyni biegów.
Wysprzęglik na zewnątrz skrzyni biegów
W tym przypadku wysprzęglik umieszczony jest na zewnątrz skrzyni biegów. Jest to siłownik hydrauliczny. Po naciśnięciu pedału sprzęgła, pod wpływem ciśnienia w układzie, z siłownika wysuwa się bolec. Przesuwa on łapę sprzęgła, która na zasadzie dźwigni porusza łożyskiem wyciskowym po wałku sprzęgłowym i naciska na docisk sprzęgła rozłączając skrzynie biegów i silnik.
Wysprzęglik "na linkę"
Ten rodzaj wysprzęglania jest rozwiązaniem mechanicznym. Pomiędzy pedałem sprzęgła a łapą sprzęgła na skrzyni jest linka. Po naciśnięciu pedału sprzegła, łapa sprzęgła na zasadzie dźwigni przesuwa po wałku sprzęgłowym łożysko wyciskowe. Dociska ono docisk sprzęgła i powoduje rozłączenie skrzyni biegów i silnika.
Wartość prędkości w samochodach Renault, w których zamontowano skrzynie biegów PK1, może być pobierana z czujnika (prędkościomierza) zamontowanego bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika w układzie ABS. Skrzynie biegów, które mają wbudowany prędkościomierz, posiadają „kominek” z wyjściem na czujnik prędkościomierza. W skrzyniach biegów PK1, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada takiego wyjścia (zazwyczaj jest zaślepiony).
W skrzyniach biegów PK1 jedną z najważniejszych cech jest miejsce do montażu rozrusznika. Jak widać na zdjęciach mogą występować dwa różne miejsca, w których można zamontować rozrusznik. Uzależnione jest to od typu silnika do jakiego montowana jest dana skrzynia. Patrząc na skrzynię biegów w komorze silnika można takie skrzynie rozróżnić po tym, że rozrusznik jest zamontowany od strony chłodnicy lub ściany grodziowej (kabiny kierowcy).
Przy zakupie skrzyni PK1 musisz zwócić szczególną uwagę na tę cechę skrzyni biegów, ponieważ zakup skrzyni z innym obrysem uniemożliwi jej montaż w Twoim samochodzie.
Korek zlewania oleju znajduje się od dołu skrzyni biegów pod mechanizmem różnicowym. Olej do skrzyni PK1 wlewa się z boku skrzyni biegów (bok od strony chłodnicy). Korek wlewowy wkręcony jest w kierunku silnika.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję