Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Renault typu JB1 są skrzyniami 5 biegowymi i napędzają przednie koła. Oznaczone są symbolem (kodem), który może znajdować się w dwóch miejscach. W starszych skrzyniach biegów JB1, Renault umieszczał symbol na metalowej blaszce, która była przykręcona na górze obudowy skrzyni biegów na wysokości mechanizmu różnicowego. W nowszych modelach skrzyń biegów symbol znajduje się od spodu skrzyni biegów na środkowej obudowie. Symbol ten jest wypalony elektroiskrowo (wygląda jak nadruk z drukarki igłowej).
Żeby odczytać symbol na obudowie, najlepiej wykonać to spod samochodu (z kanału lub podnośnika). Symbol najczęściej jest zabrudzony, dlatego trzeba go przeczyścić, najlepiej szmatką z benzyną.
Numer na blaszce najwygodniej odczytać w komorze silnika. Skrzynia biegów umiejscowiona jest po prawej stronie silnika - jeśli staniemy przed samochodem.
W skrzyniach biegów JB1 rozłączanie silnika i skrzyni biegów odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Pomiędzy łapą sprzęgła a pedałem sprzęgła, rozciągnięta jest metalowa linka. Po naciśnięciu pedału sprzęgła zostanie pociągnięta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JB1 wystepują oba systemy odczytu prędkości.
Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wygladają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.
Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych silnika są niezamienne montażowo.
Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault JB1 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.
Łapa szeroka
Łapa wąska
Przy dobieraniu skrzyni biegów do samochodu Renault, bardzo istotna jest informacja o miejscu montażu rozrusznika. W skrzyniach biegów JB1 rozrusznik może znajdować się od strony chłodnicy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się on po prawej stronie) lub od strony kabiny kierowcy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się z lewej strony).
Skrzynie posiadające różne miejsce montażu rozrusznika są niezamienne montażowo.
Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JB1 mogły występować wybieraki od dołu lub od góry skrzyni biegów.
Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.
Korek do zlewania oleju w skrzyni biegów JB1 znajduje sie od spodu skrzyni biegów pod mechanizmem różnicowym. Do wlewania oleju służy korek umieszczony z boku skrzyni biegów na środkowej obudowie - jest dostępny od strony chłodnicy.
Skrzynie biegów Renault typu JB1 są skrzyniami 5 biegowymi i napędzają przednie koła. Oznaczone są symbolem (kodem), który może znajdować się w dwóch miejscach. W starszych skrzyniach biegów JB1, Renault umieszczał symbol na metalowej blaszce, która była przykręcona na górze obudowy skrzyni biegów na wysokości mechanizmu różnicowego. W nowszych modelach skrzyń biegów symbol znajduje się od spodu skrzyni biegów na środkowej obudowie. Symbol ten jest wypalony elektroiskrowo (wygląda jak nadruk z drukarki igłowej).
Żeby odczytać symbol na obudowie, najlepiej wykonać to spod samochodu (z kanału lub podnośnika). Symbol najczęściej jest zabrudzony, dlatego trzeba go przeczyścić, najlepiej szmatką z benzyną.
Numer na blaszce najwygodniej odczytać w komorze silnika. Skrzynia biegów umiejscowiona jest po prawej stronie silnika - jeśli staniemy przed samochodem.
W skrzyniach biegów JB1 rozłączanie silnika i skrzyni biegów odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Pomiędzy łapą sprzęgła a pedałem sprzęgła, rozciągnięta jest metalowa linka. Po naciśnięciu pedału sprzęgła zostanie pociągnięta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JB1 wystepują oba systemy odczytu prędkości.
Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wygladają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.
Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych silnika są niezamienne montażowo.
Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault JB1 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.
Łapa szeroka
Przy dobieraniu skrzyni biegów do samochodu Renault, bardzo istotna jest informacja o miejscu montażu rozrusznika. W skrzyniach biegów JB1 rozrusznik może znajdować się od strony chłodnicy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się on po prawej stronie) lub od strony kabiny kierowcy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się z lewej strony).
Skrzynie posiadające różne miejsce montażu rozrusznika są niezamienne montażowo.
Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JB1 mogły występować wybieraki od dołu lub od góry skrzyni biegów.
Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.
Wybierak od góry
Wybierak od dołu
Korek do zlewania oleju w skrzyni biegów JB1 znajduje sie od spodu skrzyni biegów pod mechanizmem różnicowym. Do wlewania oleju służy korek umieszczony z boku skrzyni biegów na środkowej obudowie - jest dostępny od strony chłodnicy.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję