www.skrzynie.com.pl - poradniki - skrzynie biegów RENAULT typ JB3 Skrzynie biegów RENAULT - typ JB3

RENAULT - typ JB3
KATEGORIE W SKLEPIE

Masz problem ze skrzynią RENAULT?

Pomożemy!

Zapytaj

Zadzwoń teraz


32 290 43 44

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW JB3

Skrzynie biegów Renault typu JB3 są oznaczane w dwóch miejscach. W skrzyniach starszego typu od góry skrzyni przykręcano blaszkę z wybitym symbolem i numerem skrzyni. Blaszkę z symbolem można znaleźć gdy otworzymy pokrywę silnika i poszukamy blaszki na skrzyni, która znajduje się po prawej stronie skrzyni silnika.

Na nowszych typach skrzyń biegów JB3 symbol skrzyni biegów wraz z numerem nanoszony jest metodą grawerowania elektroiskrowego (podobny do wydruku z drukarki igłowej). Symbol znajduje się pod spodem skrzyni na środkowej obudowie. Aby go znaleźć należy wejść pod samochód w kanale lub gdy samochód będzie na podnośniku. W celu odczytania numeru trzeba go przeczyścić, najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Przy odczycie pomocna jest latarka.


SYMBOL SKRZYNI NA BLASZCE

Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 1 Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 2
Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 3 Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 4

SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW JB3 WYPALONY ELEKTROISKROWO

Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 1 Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 2
Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 3 Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 4

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW JB3

W skrzyniach biegów o symbolu JB3 sterowanie sprzęgłem odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Oznacza to, że do pedału sprzęgła dołączona jest metalowa linka, która z drugiej strony podpięta jest do łapy sprzęgła. Jeśli wciśniemy pedał sprzęgła, zostanie pociągnieta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.


Wysprzęglanie w skrzyni biegów JB1 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów JB1 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW JB3

Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JB3 występują oba systemy odczytu prędkości.

Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.

Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wygladają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.


Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 1 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB2
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 3 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 4

MISA OLEJOWA SILNIKA

Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.

Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.
Misa olejowa silnika JB1 1 Misa olejowa silnika JB1 2
Misa olejowa silnika JB1 3 Misa olejowa silnika JB1 4

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW JB3

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault JB3 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm , a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.


Łapa szeroka


Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 1 Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 2

Łapa wąska


Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 3 Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 4

WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI BIEGÓW JB3

Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku mogły występować skrzynie biegów JB3 z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów.

Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.


Wybierak od góry
Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 1 Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 2

Wybierak od dołu
Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 3 Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 4

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW JB3

Do wlewania oleju w skrzyni biegów JB3 służy korek który znajduje się z boku skrzyni biegów - od strony chodnicy. W celu zlania oleju należy odkręcić korek, który umieszczony jest pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowym.

Korki olejowe w skrzyni JB1 1 Korki olejowe w skrzyni JB1 2

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW JB3

Skrzynie biegów Renault typu JB3 są oznaczane w dwóch miejscach. W skrzyniach starszego typu od góry skrzyni przykręcano blaszkę z wybitym symbolem i numerem skrzyni. Blaszkę z symbolem można znaleźć gdy otworzymy pokrywę silnika i poszukamy blaszki na skrzyni, która znajduje się po prawej stronie skrzyni silnika.

Na nowszych typach skrzyń biegów JB3 symbol skrzyni biegów wraz z numerem nanoszony jest metodą grawerowania elektroiskrowego (podobny do wydruku z drukarki igłowej). Symbol znajduje się pod spodem skrzyni na środkowej obudowie. Aby go znaleźć należy wejść pod samochód w kanale lub gdy samochód będzie na podnośniku. W celu odczytania numeru trzeba go przeczyścić, najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Przy odczycie pomocna jest latarka.



SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW NA BLASZCE

Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 1 Symbol skrzyni biegów JB1 na blaszce 2Symbol skrzyni biegów JB3 na blaszce 3 Symbol skrzyni biegów JB3 na blaszce 4

SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW WYPALONY ELEKTROISKROWO

Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 1 Symbol skrzyni biegów JB1 wypalony elektroiskrowo 2 Symbol skrzyni biegów JB3 wypalony elektroiskrowo 3
Symbol skrzyni biegów JB3 wypalony elektroiskrowo 4

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW JB3

W skrzyniach biegów o symbolu JB3 sterowanie sprzęgłem odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Oznacza to, że do pedału sprzęgła dołączona jest metalowa linka, która z drugiej strony podpięta jest do łapy sprzęgła. Jeśli wciśniemy pedał sprzęgła, zostanie pociągnieta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.

Skrzynia biegów JB1 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów JB1 wysprzęganie 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW JB3

Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JB3 występują oba systemy odczytu prędkości.

Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.

Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wygladają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 1 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 2 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 3 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 4

MISA OLEJOWA SILNIKA

Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.

Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo. Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 1 Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW JB3

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault JB3 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm , a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.

Łapa szeroka

Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca szeroka 1Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca szeroka 2
Łapa wąskaSkrzynia biegów JB1 łapa mocująca wąska 1Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca wąska 2

WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI BIEGÓW JB3

Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku mogły występować skrzynie biegów JB3 z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów.

Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.

Wybierak od góry

Wybierak w skrzyni biegów JB1 1 Wybierak w w skrzyni biegów JB1 2

Wybierak od dołu

Wybierak w w skrzyni biegów JB1 3Wybierak w w skrzyni biegów JB1 4

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW JB3

Do wlewania oleju w skrzyni biegów JB3 służy korek który znajduje się z boku skrzyni biegów - od strony chodnicy. W celu zlania oleju należy odkręcić korek, który umieszczony jest pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowym.

Skrzynia biegów JB1 korki olejowe 1 Skrzynia biegów JB1 korki olejowe 2
Oleje FUCHS SINTOFLUID 75W80 zapytaj o olej

Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?

Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.