Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Renault typu JB3 są oznaczane w dwóch miejscach. W skrzyniach starszego typu od góry skrzyni przykręcano blaszkę z wybitym symbolem i numerem skrzyni. Blaszkę z symbolem można znaleźć gdy otworzymy pokrywę silnika i poszukamy blaszki na skrzyni, która znajduje się po prawej stronie skrzyni silnika.
Na nowszych typach skrzyń biegów JB3 symbol skrzyni biegów wraz z numerem nanoszony jest metodą grawerowania elektroiskrowego (podobny do wydruku z drukarki igłowej). Symbol znajduje się pod spodem skrzyni na środkowej obudowie. Aby go znaleźć należy wejść pod samochód w kanale lub gdy samochód będzie na podnośniku. W celu odczytania numeru trzeba go przeczyścić, najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Przy odczycie pomocna jest latarka.
W skrzyniach biegów o symbolu JB3 sterowanie sprzęgłem odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Oznacza to, że do pedału sprzęgła dołączona jest metalowa linka, która z drugiej strony podpięta jest do łapy sprzęgła. Jeśli wciśniemy pedał sprzęgła, zostanie pociągnieta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JB3 występują oba systemy odczytu prędkości.
Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wygladają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.
Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault JB3 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm , a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.
Łapa szeroka
Łapa wąska
Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku mogły występować skrzynie biegów JB3 z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów.
Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.
Do wlewania oleju w skrzyni biegów JB3 służy korek który znajduje się z boku skrzyni biegów - od strony chodnicy. W celu zlania oleju należy odkręcić korek, który umieszczony jest pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowym.
Skrzynie biegów Renault typu JB3 są oznaczane w dwóch miejscach. W skrzyniach starszego typu od góry skrzyni przykręcano blaszkę z wybitym symbolem i numerem skrzyni. Blaszkę z symbolem można znaleźć gdy otworzymy pokrywę silnika i poszukamy blaszki na skrzyni, która znajduje się po prawej stronie skrzyni silnika.
Na nowszych typach skrzyń biegów JB3 symbol skrzyni biegów wraz z numerem nanoszony jest metodą grawerowania elektroiskrowego (podobny do wydruku z drukarki igłowej). Symbol znajduje się pod spodem skrzyni na środkowej obudowie. Aby go znaleźć należy wejść pod samochód w kanale lub gdy samochód będzie na podnośniku. W celu odczytania numeru trzeba go przeczyścić, najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Przy odczycie pomocna jest latarka.
W skrzyniach biegów o symbolu JB3 sterowanie sprzęgłem odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Oznacza to, że do pedału sprzęgła dołączona jest metalowa linka, która z drugiej strony podpięta jest do łapy sprzęgła. Jeśli wciśniemy pedał sprzęgła, zostanie pociągnieta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JB3 występują oba systemy odczytu prędkości.
Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wygladają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.
Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault JB3 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm , a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.
Łapa szeroka
Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku mogły występować skrzynie biegów JB3 z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów.
Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.Wybierak od góry
Wybierak od dołu
Do wlewania oleju w skrzyni biegów JB3 służy korek który znajduje się z boku skrzyni biegów - od strony chodnicy. W celu zlania oleju należy odkręcić korek, który umieszczony jest pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowym.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję