Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynia biegów Renault o symbolu JC7 to przekładnia do samochodów z napędem na cztery koła (4x4). Oznaczenie skrzyni biegów tego typu jest umieszczone pod skrznią biegów i jest dostępne wyłącznie spod auta. Najlepiej odczytać symbol skrzyni biegów, gdy auto znajduje się na podnośniku lub na kanale. Symbol jest wygrawerowany i wygląda tak jak na zdjęciu poniżej.
W skrzyniach biegów RENAULT o symbolu JC7 występuje tylko wysprzęglik hydrauliczny. Wysprzęglanie hydrauliczne polega na sterowaniu rozłączaniem skrzyni biegów od silnika poprzez sterowanie hydrauliczne. Po naciśnięciu sprzęgła zostaje uruchomiona pompa, która spręża płyn (najczęściej w układzie wysprzęglania znajduje się płyn hamulcowy), który poprzez wysprzęglik hydrauliczny zamontowany na wałku sprzęgłowym przesuwa łożysko wyciskowe. Łożysko poprzez sprzęgło rozłącza skrzynię biegów z silnikiem.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JC7 występowały oba systemy odczytu prędkości (poniższe zdjęcia są poglądowe i nie przedstawiają skrzyni JC7)
Skrzynie biegów RENAULT JC7, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.
Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.W skrzyniach biegów RENAULT o symbolu JC7 występuje tylko wysprzęglik hydrauliczny. Wysprzęglanie hydrauliczne polega na sterowaniu rozłączaniem skrzyni biegów od silnika poprzez sterowanie hydrauliczne. Po naciśnięciu sprzęgła zostaje uruchomiona pompa, która spręża płyn (najczęściej w układzie wysprzęglania znajduje się płyn hamulcowy), który poprzez wysprzęglik hydrauliczny zamontowany na wałku sprzęgłowym przesuwa łożysko wyciskowe. Łożysko poprzez sprzęgło rozłącza skrzynię biegów z silnikiem.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JC7 występowały oba systemy odczytu prędkości (poniższe zdjęcia są poglądowe i nie przedstawiają skrzyni JC7)
Skrzynie biegów RENAULT JC7, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.
Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów JC7 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm (poniższe zdjęcia są poglądowe i nie przedstawiają skrzyni JC7).
Łapa szeroka
W skrzyni biegów JC7 w celu spuszczenia oleju należy odkręcić korek, który znajduje się bezpośrednio pod mechanizmem różnicowym od dołu skrzyni biegów. Do wlania oleju do skrzyni biegów służy korek znajdujący sie z boku skrzyni biegów od strony chłodnicy.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję