www.skrzynie.com.pl - poradniki - skrzynie biegów RENAULT typ JC7 Skrzynie biegów RENAULT - typ JC7

RENAULT - typ JC7
KATEGORIE W SKLEPIE

Masz problem ze skrzynią RENAULT?

Pomożemy!

Zapytaj

Zadzwoń teraz


32 290 43 44

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW 4x4 JC7

Skrzynia biegów Renault o symbolu JC7 to przekładnia do samochodów z napędem na cztery koła (4x4). Oznaczenie skrzyni biegów tego typu jest umieszczone pod skrznią biegów i jest dostępne wyłącznie spod auta. Najlepiej odczytać symbol skrzyni biegów, gdy auto znajduje się na podnośniku lub na kanale. Symbol jest wygrawerowany i wygląda tak jak na zdjęciu poniżej.


Symbol skrzyni biegów JC7 1 Symbol skrzyni biegów JC7 2
Symbol skrzyni biegów JC7 3 Symbol skrzyni biegów JC7 na blaszce 4

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW JC7

W skrzyniach biegów RENAULT o symbolu JC7 występuje tylko wysprzęglik hydrauliczny. Wysprzęglanie hydrauliczne polega na sterowaniu rozłączaniem skrzyni biegów od silnika poprzez sterowanie hydrauliczne. Po naciśnięciu sprzęgła zostaje uruchomiona pompa, która spręża płyn (najczęściej w układzie wysprzęglania znajduje się płyn hamulcowy), który poprzez wysprzęglik hydrauliczny zamontowany na wałku sprzęgłowym przesuwa łożysko wyciskowe. Łożysko poprzez sprzęgło rozłącza skrzynię biegów z silnikiem.


Wysprzęglanie w skrzyni biegów JC7 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów JC7 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW JC7

Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JC7 występowały oba systemy odczytu prędkości (poniższe zdjęcia są poglądowe i nie przedstawiają skrzyni JC7)

Skrzynie biegów RENAULT JC7, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.

Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.


Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 1 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB2
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 3 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 4

MISA OLEJOWA SILNIKA

Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.

Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.
Misa olejowa silnika JB1 1 Misa olejowa silnika JB1 2
Misa olejowa silnika JB1 3 Misa olejowa silnika JB1 4

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW JC7

Do wlewania oleju w skrzyni biegów JB7 służy korek który znajduje się z boku skrzyni biegów - od strony chodnicy. W celu zlania oleju należy odkręcić korek, który umieszczony jest pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowym.

Korki olejowe w skrzyni JC7 1 Korki olejowe w skrzyni JC7 2

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW JC7

Skrzynia biegów Renault o symbolu JC7 to przekładnia do samochodów z napędem na cztery koła (4x4). Oznaczenie skrzyni biegów tego typu jest umieszczone pod skrznią biegów i jest dostępne wyłącznie spod auta. Najlepiej odczytać symbol skrzyni biegów, gdy auto znajduje się na podnośniku lub na kanale. Symbol jest wygrawerowany i wygląda tak jak na zdjęciu poniżej.
Symbol skrzyni biegów JC7 1Symbol skrzyni biegów JC7 2 Symbol skrzyni biegów JC7 3 Symbol skrzyni biegów JC7 4

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW JC7

W skrzyniach biegów RENAULT o symbolu JC7 występuje tylko wysprzęglik hydrauliczny. Wysprzęglanie hydrauliczne polega na sterowaniu rozłączaniem skrzyni biegów od silnika poprzez sterowanie hydrauliczne. Po naciśnięciu sprzęgła zostaje uruchomiona pompa, która spręża płyn (najczęściej w układzie wysprzęglania znajduje się płyn hamulcowy), który poprzez wysprzęglik hydrauliczny zamontowany na wałku sprzęgłowym przesuwa łożysko wyciskowe. Łożysko poprzez sprzęgło rozłącza skrzynię biegów z silnikiem.

Skrzynia biegów JC7 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów JC7 wysprzęganie 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW JC7

Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JC7 występowały oba systemy odczytu prędkości (poniższe zdjęcia są poglądowe i nie przedstawiają skrzyni JC7)

Skrzynie biegów RENAULT JC7, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.

Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.


Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 1 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 2 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 3 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 4

MISA OLEJOWA SILNIKA

Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.

Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo. Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 1 Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3 Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW JC7

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów JC7 występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm (poniższe zdjęcia są poglądowe i nie przedstawiają skrzyni JC7).

Łapa szeroka

Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca szeroka 1Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca szeroka 2Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca wąska 2

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW JC7

W skrzyni biegów JC7 w celu spuszczenia oleju należy odkręcić korek, który znajduje się bezpośrednio pod mechanizmem różnicowym od dołu skrzyni biegów. Do wlania oleju do skrzyni biegów służy korek znajdujący sie z boku skrzyni biegów od strony chłodnicy.

Skrzynia biegów JC7 korki olejowe 1 Skrzynia biegów JC7 korki olejowe 2
Oleje FUCHS SINTOFLUID 75W80 zapytaj o olej

Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?

Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.