www.skrzynie.com.pl - poradniki - skrzynie biegów RENAULT typ JC5 Skrzynie biegów RENAULT - typ JC5

RENAULT - typ JC5
KATEGORIE W SKLEPIE

Masz problem ze skrzynią RENAULT?

Pomożemy!

Zapytaj

Zadzwoń teraz


32 290 43 44

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW JC5

W skrzyniach biegów Renault typu JC5 symbol (kod) może znajdować się w dwóch miejscach. W starszych skrzyniach biegów JC5, Renault umieszczał symbol na metalowej blaszce, która była przykręcona na górze obudowy skrzyni biegów na wysokości mechanizmu różnicowego. Nowsze skrzynie biegów Renault mają symbol od spodu skrzyni biegów na środkowej obudowie, jest on wypalony elektroiskrowo (wygląda jak nadruk z drukarki igłowej).

Symbol na blaszce można znaleźć zaglądając do komory silnika. Skrzynia biegów jest po prawej stronie silnika, a blaszka znajduje się na górze skrzyni biegów od strony kabiny kierowcy.

Symbol w formie wypalenia można zlokalizować od spodu samochodu. Przy odczycie najczęściej trzeba przeczyścić pole numerowe. Do tego dobrze nadaje się szmatka zamoczona w benzynie. Do odczytu bardzo pomocna jest też latarka lub inne punktowe światło.


SYMBOL SKRZYNI NA BLASZCE

Symbol skrzyni biegów JC5 na blaszce 1 Symbol skrzyni biegów JC5 na blaszce 2
Symbol skrzyni biegów JC5 na blaszce 3 Symbol skrzyni biegów JC5 na blaszce 4

SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW JC5 WYPALONY ELEKTROISKROWO

Symbol skrzyni biegów JC5 wypalony elektroiskrowo 1 Symbol skrzyni biegów JC5 wypalony elektroiskrowo 2
Symbol skrzyni biegów JC5 wypalony elektroiskrowo 3 Symbol skrzyni biegów JC5 wypalony elektroiskrowo 4

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW JC5

W skrzyniach biegów JC5 sterowanie sprzęgłem odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Oznacza to, że do pedału sprzęgła dołączona jest metalowa linka, która z drugiej strony podpięta jest do łapy sprzęgła. Jeśli pedał sprzęgła zostanie wciśnięty, zostanie pociągnięta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.


Wysprzęglanie w skrzyni biegów JB1 1 Wysprzęglanie w skrzyni biegów JB1 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW JC5

Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JC5 występują oba systemy odczytu prędkości.

Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.

Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.


Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 1 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB2
Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 3 Odczyt prędkości w skrzyniach biegów JB1 4

MISA OLEJOWA SILNIKA

Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.

Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.
Misa olejowa silnika JB1 1 Misa olejowa silnika JB1 2
Misa olejowa silnika JB1 3 Misa olejowa silnika JB1 4

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW JC5

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.


Łapa szeroka


Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 1 Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 2

Łapa wąska


Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 3 Łapy mocujące w skrzyniach biegów JB1 4

WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI BIEGÓW JC5

Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JC5 mogły występować skrzynie biegów z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów. Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.


Wybierak od góry
Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 1 Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 2

Wybierak od dołu
Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 3 Wybierak biegów w skrzyni biegów JB1 4

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW JC5

Do wlewania oleju w skrzyni biegów JB3 służy korek który znajduje się z boku skrzyni biegów - od strony chodnicy. W celu zlania oleju należy odkręcić korek, który umieszczony jest pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowym.

Korki olejowe w skrzyni JB1 1 Korki olejowe w skrzyni JB1 2

SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW JB3

W skrzyniach biegów Renault typu JC5 symbol (kod) może znajdować się w dwóch miejscach. W starszych skrzyniach biegów JC5, Renault umieszczał symbol na metalowej blaszce, która była przykręcona na górze obudowy skrzyni biegów na wysokości mechanizmu różnicowego. Nowsze skrzynie biegów Renault mają symbol od spodu skrzyni biegów na środkowej obudowie, jest on wypalony elektroiskrowo (wygląda jak nadruk z drukarki igłowej).

Symbol na blaszce można znaleźć zaglądając do komory silnika. Skrzynia biegów jest po prawej stronie silnika, a blaszka znajduje się na górze skrzyni biegów od strony kabiny kierowcy.

Symbol w formie wypalenia można zlokalizować od spodu samochodu. Przy odczycie najczęściej trzeba przeczyścić pole numerowe. Do tego dobrze nadaje się szmatka zamoczona w benzynie. Do odczytu bardzo pomocna jest też latarka lub inne punktowe światło.



SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW NA BLASZCE

Symbol skrzyni biegów JC5 na blaszce 1 Symbol skrzyni biegów JC5 na blaszce 2Symbol skrzyni biegów JC5 na blaszce 3 Symbol skrzyni biegów JC5 na blaszce 4

SYMBOL SKRZYNI BIEGÓW WYPALONY ELEKTROISKROWO

Symbol skrzyni biegów JC5 wypalony elektroiskrowo 1 Symbol skrzyni biegów JC5 wypalony elektroiskrowo 2 Symbol skrzyni biegów JC5 wypalony elektroiskrowo 3
Symbol skrzyni biegów JC5 wypalony elektroiskrowo 4

WYSPRZĘGLANIE W SKRZYNI BIEGÓW JC5

W skrzyniach biegów JC5 sterowanie sprzęgłem odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Oznacza to, że do pedału sprzęgła dołączona jest metalowa linka, która z drugiej strony podpięta jest do łapy sprzęgła. Jeśli pedał sprzęgła zostanie wciśnięty, zostanie pociągnięta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.

Skrzynia biegów JB1 wysprzęganie 1 Skrzynia biegów JB1 wysprzęganie 2

ODCZYT PRĘDKOŚCI W SKRZYNIACH BIEGÓW JC5

Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JC5 występują oba systemy odczytu prędkości.

Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.

Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 1 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 2 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 3 Skrzynia biegów JB1 odczyt prędkości 4

MISA OLEJOWA SILNIKA

Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.

Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo. Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 1 Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3 Skrzynia biegów JB1 misa olejowa silnika 3

ŁAPY MOCUJĄCE W SKRZYNIACH BIEGÓW JC5

Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.

Łapa szeroka

Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca szeroka 1Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca szeroka 2
Łapa wąskaSkrzynia biegów JB1 łapa mocująca wąska 1 Skrzynia biegów JB1 łapa mocująca wąska 2

WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI BIEGÓW JC5

Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JC5 mogły występować skrzynie biegów z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów.

Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.

Wybierak od góry

Wybierak w skrzyni biegów JB1 1 Wybierak w w skrzyni biegów JB1 2

Wybierak od dołu

Wybierak w w skrzyni biegów JB1 3Wybierak w w skrzyni biegów JB1 4

KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW JC5

Do spuszczania oleju ze skrzyni biegów JC5 służy korek znajdujący sie pod skrzynią biegów - centralnie pod mechanizmem różnicowym. Do napełniania skrzyni biegów olejem wykorzystuje się korek oleju znajdujący się z boku skrzyni biegów.

Skrzynia biegów JC5 korki olejowe 1 Skrzynia biegów JC5 korki olejowe 2
Oleje FUCHS SINTOFLUID 75W80 zapytaj o olej

Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?

Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.