Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
W skrzyniach biegów Renault typu JC5 symbol (kod) może znajdować się w dwóch miejscach. W starszych skrzyniach biegów JC5, Renault umieszczał symbol na metalowej blaszce, która była przykręcona na górze obudowy skrzyni biegów na wysokości mechanizmu różnicowego. Nowsze skrzynie biegów Renault mają symbol od spodu skrzyni biegów na środkowej obudowie, jest on wypalony elektroiskrowo (wygląda jak nadruk z drukarki igłowej).
Symbol na blaszce można znaleźć zaglądając do komory silnika. Skrzynia biegów jest po prawej stronie silnika, a blaszka znajduje się na górze skrzyni biegów od strony kabiny kierowcy.
Symbol w formie wypalenia można zlokalizować od spodu samochodu. Przy odczycie najczęściej trzeba przeczyścić pole numerowe. Do tego dobrze nadaje się szmatka zamoczona w benzynie. Do odczytu bardzo pomocna jest też latarka lub inne punktowe światło.
W skrzyniach biegów JC5 sterowanie sprzęgłem odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Oznacza to, że do pedału sprzęgła dołączona jest metalowa linka, która z drugiej strony podpięta jest do łapy sprzęgła. Jeśli pedał sprzęgła zostanie wciśnięty, zostanie pociągnięta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JC5 występują oba systemy odczytu prędkości.
Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.
Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.
Łapa szeroka
Łapa wąska
Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JC5 mogły występować skrzynie biegów z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów. Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.
Do wlewania oleju w skrzyni biegów JB3 służy korek który znajduje się z boku skrzyni biegów - od strony chodnicy. W celu zlania oleju należy odkręcić korek, który umieszczony jest pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowym.
W skrzyniach biegów Renault typu JC5 symbol (kod) może znajdować się w dwóch miejscach. W starszych skrzyniach biegów JC5, Renault umieszczał symbol na metalowej blaszce, która była przykręcona na górze obudowy skrzyni biegów na wysokości mechanizmu różnicowego. Nowsze skrzynie biegów Renault mają symbol od spodu skrzyni biegów na środkowej obudowie, jest on wypalony elektroiskrowo (wygląda jak nadruk z drukarki igłowej).
Symbol na blaszce można znaleźć zaglądając do komory silnika. Skrzynia biegów jest po prawej stronie silnika, a blaszka znajduje się na górze skrzyni biegów od strony kabiny kierowcy.
Symbol w formie wypalenia można zlokalizować od spodu samochodu. Przy odczycie najczęściej trzeba przeczyścić pole numerowe. Do tego dobrze nadaje się szmatka zamoczona w benzynie. Do odczytu bardzo pomocna jest też latarka lub inne punktowe światło.
W skrzyniach biegów JC5 sterowanie sprzęgłem odbywa się mechanicznie przy użyciu linki. Oznacza to, że do pedału sprzęgła dołączona jest metalowa linka, która z drugiej strony podpięta jest do łapy sprzęgła. Jeśli pedał sprzęgła zostanie wciśnięty, zostanie pociągnięta łapa sprzęgła - na zasadzie dźwigni łapa sprzęgła przesunie wtedy łożysko wyciskowe i rozłączy skrzynię biegów od silnika.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JC5 występują oba systemy odczytu prędkości.
Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.Informacja o rodzaju misy olejowej w silniku mówi o kształcie jaki posiada czoło skrzyni biegów. Auta, w których misa olejowa w silniku jest aluminiowa, posiadają skrzynię biegów z prostym czołem, natomiast modele z misą stalową posiadają podcięcie czoła skrzyni.
Skrzynie biegów przystosowane do różnych mis olejowych w silniku, są niezamienialne montażowo.Łapa mocująca to element, który mocuje skrzynię biegów do karoserii samochodu. W skrzyniach biegów Renault występowały dwa rodzaje łap - tzw. szeroka i wąska. Są one przykręcone do skrzyni biegów od góry, a element łączący je ze skrzynią jest w kształcie trójkąta. Łapa szeroka posiada odległości między śrubami około 15 cm, a w przypadku łapy wąskiej odległości te wynoszą około 8,5 cm oraz 5,5 cm.
Łapa szeroka
Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JC5 mogły występować skrzynie biegów z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów.
Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezamienne montażowo.Wybierak od góry
Wybierak od dołu
Do spuszczania oleju ze skrzyni biegów JC5 służy korek znajdujący sie pod skrzynią biegów - centralnie pod mechanizmem różnicowym. Do napełniania skrzyni biegów olejem wykorzystuje się korek oleju znajdujący się z boku skrzyni biegów.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję