Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Symbol (kod) skrzyni biegów Renault typu PF1 znajduje się z boku skrzyni biegów na tylnej obudowie od strony chłodnicy. Symbol z numerem wygląda jak wydrukowany na drukarce igłowej. Dostęp do odczytu symbolu z numerem jest od dołu samochodu. Przed odczytem najlepiej przeczyścić pole numerowe.
Skrzynie biegów Renault PF1 produkowane są w dwóch wersjach przedniej obudowy. Różnią sie miejscem, w którym montowana jest głowica rozrusznika. Nie ma możliwości zamiany montażowej skrzyń PF1 z różnymi obudowami. Przed zakupem należy zwrócić uwagę zarówno na przednią obudowę jak i na przełożenie skrzyni biegów - trzy ostatnie znaki w symbolu skrzyni biegów.
Typ1
Typ2
W skrzyniach biegów Renault o oznaczeniu PF1 stosuje się hydrauliczny system wysprzęglania - rozłączania skrzyni biegów i silnika.
W skrzyniach PF1 mają zastosowanie trzy rodzaje wysprzęglania hydraulicznego:z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła i z wysprzęglikiem, który umieszczony jest na zewnątrz obudowy.
W pierwszym przypadku wysprzęglik porusza się na wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła.
Gdy wysprzęglik jest na zewnątrz obydowy, pod wpływem ciśnienia w układzie porusza łożyskiem wyciskowym na zasadzie dźwigni.
W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie za pośrednictwem linki, która napędzana jest pedałem sprzęgła.
W samochodach Renault, w których zastosowano skrzynie biegów typu PF1, do pomiaru prędkości stosuje się dwa sposoby odczytu tej wartości.
Prędkość może być odczytywana bezpośrednio ze skrzyni biegów. W takim przypadku w skrzyni biegów zamontowany jest mechanizm prędkościomierza. Na zewnątrz wyprowadzony jest elektroniczny czujnik prędkości, który w sposób elektryczny przekazuje informacje do licznika na desce rozdzielczej.
Drugi sposób pomiaru prędkości to odczytywanie tego parametru z czujnika, który znajduje się w układzie ABS. W tym przypadku miejsce, w którym w skrzyni biegów powinien być zamontowany prędkościomierz jest zaślepione.
Montażowa zamiana takich skrzyń jest wykonalna wyłącznie, gdy w systemie z odczytem prędkości z ABS zamontujemy skrzynię z czujnikiem prędkości. W tym przypadku czujnik na skrzyni nie będzie podłączony. Odwrotna zamiana uniemożliwia pracę licznika w samochodzie.
Przy zakupie skrzyni biegów Renault o kodzie PF1 bardzo istotny jest dobór skrzyni biegów o odpowiednim obrysie czoła przedniej obudowy. Ponieważ skrzynie PF1 montowane są do silników o różnej konstrukcji, dlatego czoło skrzyni biegów musi być dostosowane do odpowiedniego silnika.
Na zdjęciach poniżej widać iż najprościej można rozróżnić obrys czoła przedniej obudowy po miejscu gdzie montowany jest rozrusznik - zaznaczone kółkiem. W to miejsce "wchodzi" głowica rozrusznika z zębatką, która porusza koło zamachowe przy włączaniu silnika.
Nie ma możliwości zamiany obu skrzyń biegów, ponieważ nie da się dokręcić skrzyni biegów do silnika z nieodpowiednim obrysem czołowym.
W skrzyni biegów PF1 korek do zlewania oleju znajduje się pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowy. Wlewanie oleju umożliwia korek, który umieszczony jest z boku skrzyni biegów od strony chłodnicy. Korek ten jest wkręcony od tyłu skrzyni biegów w kierunku silnika.
Symbol (kod) skrzyni biegów Renault typu PF1 znajduje się z boku skrzyni biegów na tylnej obudowie od strony chłodnicy. Symbol z numerem wygląda jak wydrukowany na drukarce igłowej. Dostęp do odczytu symbolu z numerem jest od dołu samochodu. Przed odczytem najlepiej przeczyścić pole numerowe.
Skrzynie biegów Renault PF1 produkowane są w dwóch wersjach przedniej obudowy. Różnią sie miejscem, w którym montowana jest głowica rozrusznika. Nie ma możliwości zamiany montażowej skrzyń PF1 z różnymi obudowami. Przed zakupem należy zwrócić uwagę zarówno na przednią obudowę jak i na przełożenie skrzyni biegów - trzy ostatnie znaki w symbolu skrzyni biegów.
W skrzyniach biegów Renault o oznaczeniu PF1 stosuje się hydrauliczny system wysprzęglania - rozłączania skrzyni biegów i silnika.
W skrzyniach PF1 mają zastosowanie trzy rodzaje wysprzęglania hydraulicznego: z wysprzęglikiem znajdującym się wewnątrz obudowy sprzęgła i z wysprzęglikiem, który umieszczony jest na zewnątrz obudowy.
W pierwszym przypadku wysprzęglik porusza się na wałku sprzęgłowym naciskając na docisk sprzęgła. Wysprzęglik zwiększa swoją objętość pod wpływem ciśnienia w układzie hydraulicznym po naciśnięciu pedału sprzęgła.
Gdy wysprzęglik jest na zewnątrz obydowy, pod wpływem ciśnienia w układzie porusza łożyskiem wyciskowym na zasadzie dźwigni.
W układzie wysprzęglania "na linkę" łożysko wyciskowe poruszane jest mechanicznie za pośrednictwem linki, która napędzana jest pedałem sprzęgła.
Wysprzęglanie hydrauliczne z wysprzęglikiem na wałku sprzęgłowym
Wysprzęglanie hydrauliczne z wysprzęglikiem na zewnątrz obudowy skrzyni biegów
Wysprzęglanie mechaniczne "na linkę"
W samochodach Renault, w których zastosowano skrzynie biegów typu PF1, do pomiaru prędkości stosuje się dwa sposoby odczytu tej wartości.
Prędkość może być odczytywana bezpośrednio ze skrzyni biegów. W takim przypadku w skrzyni biegów zamontowany jest mechanizm prędkościomierza. Na zewnątrz wyprowadzony jest elektroniczny czujnik prędkości, który w sposób elektryczny przekazuje informacje do licznika na desce rozdzielczej.
Drugi sposób pomiaru prędkości to odczytywanie tego parametru z czujnika, który znajduje się w układzie ABS. W tym przypadku miejsce, w którym w skrzyni biegów powinien być zamontowany prędkościomierz jest zaślepione.
Montażowa zamiana takich skrzyń jest wykonalna wyłącznie, gdy w systemie z odczytem prędkości z ABS zamontujemy skrzynię z czujnikiem prędkości. W tym przypadku czujnik na skrzyni nie będzie podłączony. Odwrotna zamiana uniemożliwia pracę licznika w samochodzie.Odczyt prędkości ze skrzyni biegów
Odczyt prędkości z układu ABS
Przy zakupie skrzyni biegów Renault o kodzie PF1 bardzo istotny jest dobór skrzyni biegów o odpowiednim obrysie czoła przedniej obudowy. Ponieważ skrzynie PF1 montowane są do silników o różnej konstrukcji, dlatego czoło skrzyni biegów musi być dostosowane do odpowiedniego silnika.
Na zdjęciach poniżej widać iż najprościej można rozróżnić obrys czoła przedniej obudowy po miejscu gdzie montowany jest rozrusznik - zaznaczone kółkiem. W to miejsce "wchodzi" głowica rozrusznika z zębatką, która porusza koło zamachowe przy włączaniu silnika.
Nie ma możliwości zamiany obu skrzyń biegów, ponieważ nie da się dokręcić skrzyni biegów do silnika z nieodpowiednim obrysem czołowym.
W skrzyni biegów PF1 korek do zlewania oleju znajduje się pod skrzynią biegów, pod mechanizmem różnicowy. Wlewanie oleju umożliwia korek, który umieszczony jest z boku skrzyni biegów od strony chłodnicy. Korek ten jest wkręcony od tyłu skrzyni biegów w kierunku silnika.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję