Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynia biegów Renault typu JH3 charakteryzuje się symbolem (kodem), który jest umieszczony od dołu skrzyni biegów. Jest wypalony elektroiskrowo (tak jakby został wydrukowany na drukarce igłowej). Symbol i numer fabryczny często w tej skrzyni ulega mocnemy zabrudzeniu i utlenieniu, dlatego przy odczycie należy przeczyścić pole numerowe np. benzyną ekstrakcyjną. Nie zalecamy używania papieru ściernego, aby nie usunąć numeru. Przy odczycie można skorzystać z latarki podświetlając numer pod różnym kątem. Czasem pomaga lekkie zmoczenie numeru, a czasami wyczyszczenie numeru do sucha.
Jak widać na poniższych zdjęciach, skrzynie biegów JH3 różnią się też pomiędzy sobą. W tym przypadku poza przełożeniami różnica polega na różnych przednich obudowach. Obudowy skrzyń biegów różnią się obrysem i szczególnie miejscem montażu rozrusznika. Tym samym nie da się zastosować skrzyń różnych typów zamiennie, ponieważ nie będą pasowały do silnika.
Typ1
Typ2
Typ3
W skrzyniach biegów o symbolu JH3 rozłączanie skrzyni biegów i silnika jest realizowane poprzez wysprzęglik hydrauliczny. W tym systemie pedał sprzęgła steruje pompą hydrauliczną. Po naciśnięciu sprzęgła, pompa wytwarza ciśnienie w układzie. W tym momencie wysprzęglik zamontowany na wałku sprzęgłowym przesuwa łożysko wyciskowe, które poprzez tarczę sprzęgła rozłącza silnik i skrzynię biegów.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JH3 występują oba systemy odczytu prędkości.
Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.
Przy dobieraniu skrzyni biegów do samochodu Renault, bardzo istotna jest informacja o miejscu montażu rozrusznika. W skrzyni biegów JH3 rozrusznik może znajdować się od strony chłodnicy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się on po prawej stronie) lub od strony kabiny kierowcy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się z lewej strony).
Skrzynie posiadające różne miejsce montażu rozrusznika są niezamienialne montażowo.Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JH3 mogły występować skrzynie biegów z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów.
Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezmienne montażowo.Korek do spuszczania oleju w skrzyni biegów JH3 znajduje się dokładnie pod mechanizmem różnicowym, od spodu skrzyni biegów. Korek do wlewania oleju umieszczony jest z boku skrzyni biegów od strony chłodnicy i jest dostępny z komory silnika.
Skrzynia biegów Renault typu JH3 charakteryzuje się symbolem (kodem), który jest umieszczony od dołu skrzyni biegów. Jest wypalony elektroiskrowo (tak jakby został wydrukowany na drukarce igłowej). Symbol i numer fabryczny często w tej skrzyni ulega mocnemy zabrudzeniu i utlenieniu, dlatego przy odczycie należy przeczyścić pole numerowe np. benzyną ekstrakcyjną. Nie zalecamy używania papieru ściernego, aby nie usunąć numeru. Przy odczycie można skorzystać z latarki podświetlając numer pod różnym kątem. Czasem pomaga lekkie zmoczenie numeru, a czasami wyczyszczenie numeru do sucha.
Jak widać na poniższych zdjęciach, skrzynie biegów JH3 różnią się też pomiędzy sobą. W tym przypadku poza przełożeniami różnica polega na różnych przednich obudowach. Obudowy skrzyń biegów różnią się obrysem i szczególnie miejscem montażu rozrusznika. Tym samym nie da się zastosować skrzyń różnych typów zamiennie, ponieważ nie będą pasowały do silnika.W skrzyniach biegów o symbolu JH3 rozłączanie skrzyni biegów i silnika jest realizowane poprzez wysprzęglik hydrauliczny. W tym systemie pedał sprzęgła steruje pompą hydrauliczną. Po naciśnięciu sprzęgła, pompa wytwarza ciśnienie w układzie. W tym momencie wysprzęglik zamontowany na wałku sprzęgłowym przesuwa łożysko wyciskowe, które poprzez tarczę sprzęgła rozłącza silnik i skrzynię biegów.
Bardzo ważnym elementem identyfikacji skrzyni biegów Renault jest informacja o czujniku prędkości. Wartość prędkości z jaką porusza się samochód, może być odczytywana z czujnika (prędkościomierza) znajdującego się bezpośrednio w skrzyni biegów lub z czujnika ABS. W skrzyniach biegów JH3 występują oba systemy odczytu prędkości.
Skrzynie biegów RENAULT, które mają wbudowany prędkościomierz posiadają „kominek” z charakterystyczną zębatką, na którą montuje się czujnik prędkościomierza. W skrzyniach, w których nie ma prędkościomierza (wartość prędkości odczytywana jest z ABS), „kominek” nie posiada zębatki i często jest zaślepiony.
Skrzynie tego samego typu z obydwoma systemami odczytu prędkości wyglądają identycznie. Oba systemy nie są zamienne i nie da się "przerobić" jednego rodzaju odczytu na drugi. Skrzynię z czujnikiem w skrzyni biegów można zamontować w samochodzie z odczytem prędkości z ABS, natomiast odwrotny montaż uniemożliwi pracę licznika w samochodzie.Przy dobieraniu skrzyni biegów do samochodu Renault, bardzo istotna jest informacja o miejscu montażu rozrusznika. W skrzyni biegów JH3 rozrusznik może znajdować się od strony chłodnicy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się on po prawej stronie) lub od strony kabiny kierowcy (patrząc od przodu skrzyni znajduje się z lewej strony).
Skrzynie posiadające różne miejsce montażu rozrusznika są niezamienialne montażowo.Wybierak to element, który umożliwia zmianę biegów - wybiera biegi bezpośrednio w skrzyni biegów. Poruszany jest gałką zmiany biegów za pośrednictwem linek. W modelach Renault od 2002 roku w skrzyniach biegów JH3 mogły występować skrzynie biegów z wybierakiem od dołu bądź od góry skrzyni biegów.
Skrzynie z różnymi rodzajami wybieraków są niezmienne montażowo.Wybierak od góry
Wybierak od dołu
Korek do spuszczania oleju w skrzyni biegów JH3 znajduje się dokładnie pod mechanizmem różnicowym, od spodu skrzyni biegów. Korek do wlewania oleju umieszczony jest z boku skrzyni biegów od strony chłodnicy i jest dostępny z komory silnika.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję