BUDOWA MANUALNEJ SKRZYNI BIEGÓW VW - TYP 0CF
Skrzynie biegów VW typu 0CF, to 5 biegowe przekładnie manualne, o kompaktowej, zamkniętej konstrukcji. Skrzynie biegów 0CF przenoszą napęd na przednie koła za pośrednictwem półosi przymocowanych do zabieraków zamontowanych w mechanizmie różnicowym. Zabieraki są częścią flansz, które zamykają dostęp do mechanizmu różnicowego z zewnątrz. Do flansz dokręcone są przeguby z półosiami. Taki rodzaj konstrukcji nie wymaga opróżniania skrzyni biegów z oleju, w przypadku gdy chcemy zdemontować półosie np. przy ich wymianie lub demontażu skrzyni biegów.
W przekładniach VW 0CF rozrusznik montowany jest od strony silnika.
Konstrukcja przekładni 0CF oparta jest na 2 wałkach.
Montowana jest do silników o pojemności 1,0 w:
- VW UP
- Skoda Fabia
- Skoda Citigo
- Seat Mii
TYP SKRZYNI BIEGÓW
Oznaczenie typu skrzyni biegów VW 0CF umieszczone jest na górze tylnej obudowy. Oznaczenie to jest w postaci wypukłego nadlewu.
Co to jest TYP SKRZYNI BIEGÓW przeczytasz w poradniku dotyczącym ogólnych informacji o przekładniach Volkswagena - TYP SKRZYNI BIEGÓW VW
SYMBOL (KOD) SKRZYNI BIEGÓW - TYP 0CF
Symbol skrzyni biegów VW 0CF jest naniesiony w sposób elektroiskrowy na górze tylnej obudowy, w okolicach wybieraka biegów.
Do czego służy KOD SKRZYNI BIEGÓW i dlaczego jest ważny przy zakupie skrzyni biegów Volkswagen, przeczytasz w poradniku - SYMBOL - KOD SKRZYNI BIEGÓW VW
WYSPRZĘGLANIE HYDRAULICZNE Z WYSPRZĘGLIKIEM NA ZEWNĄTRZ SKRZYNI BIEGÓW 0CF
Wysprzęglanie (rozsprzęglanie) polega na rozłączaniu silnika i skrzyni biegów za pośrednictwem sprzęgła.
W tym układzie pedał sprzęgła pracuje w obwodzie hydraulicznym pompy sprzęgła. W momencie naciśnięcia sprzęgła wzrasta ciśnienie w układzie hyrdraulicznym. W układzie pracuje również wysprzęglik hydrauliczny, który wysuwa bolec pod wpływem zwiększonego ciśnienia. Bolec porusza łapę sprzęgła, na której pracuje łożysko wyciskowe. Łapa przesuwa po wałku sprzęgłowym. Łożysko naciska na docisk. W tym momencie następuje rozsprzęglenie skrzyni biegów i silnika.
CZUJNIK PRĘDKOŚCI W SKRZYNI BIEGÓW TYPU 0CF
Skrzynie biegów VW typu 0CF niezależnie w jakim samochodzie są montowane, nie posiadają czujnika prędkości. Miejsce w którym można by zamontować czujnik jest zaślepione. Odczyt prędkości jest pobierany przez modułu ABS.
SYSTEM START/STOP W SKRZYNI BIEGÓW VW 0CF
System START-STOP to układ elektroniczny, który automatycznie wyłącza i włącza silnik, gdy samochód zatrzymuje się. Ideą stosowania tego systemu jest ograniczenie poziomu emisji CO2. Skrzynie biegów 0CF są produkowane w wersji z czujnikiem i bez czujnika START-STOP.
Czujnik systemu START-STOP w skrzyni biegów VW typu 0CF znajduje się okolicy wybieraka biegów i sprawdza w jakiej pozycji znajduje się lewarek zmiany biegów.
System START-STOP zadziała gdy spełnione są następujące warunki:
- samochód musi się zatrzymać,
- drążek zmiany biegów musi znajdować się w pozycji neutralnej,
- kierowca musi zdjąć nogę z pedału sprzęgła.
z czujnikiem START-STOPbez czujnika START-STOP
WYBIERAK BIEGÓW W SKRZYNI TYPU 0CF
Wybierak biegów jest elementem umożliwiającym zmianę biegów w skrzyni biegów. Przenosi on ruch gałki zmiany biegów na mechanizmy przekładni. W skrzyniach VW typu 0CF montowany jest na górze skrzyni. Posiada charakterystyczną przeciwwagę.
KORKI OLEJOWE W SKRZYNI BIEGÓW 0CF
Otwór do zlania oleju w skrzyni biegów VW typu 0CF znajduje się pod miejscem montażu półosi napędzającej koło od strony pasażera. Miejsce tego otworu zabezpieczonego korkiem umożliwia zlanie prawie całej ilości oleju, choć warto przechylić samochód (podnieść przód samochodu) aby zlać olej z dolnej części obudowy.
Skrzynie biegów VW typu 0CF nie posiadają ewidentnego otworu do wlania oleju. Olej należy wlać niestandardowo, jak w większości skrzyń biegów VW przez zaślepiony otwór czujnika prędkości. Należy wykręcić zaślepkę i nalać olej. Miejsce do wlania oleju znajduje się nad otworem montażu półosi od strony pasażera, praktycznie w linii prostej nad otworem spustu oleju.
JAKI OLEJ DO SKRZYNI BIEGÓW VW TYPU 0CF
Zalecenia jakie oleje do skrzyń biegów VW typu 0CF należy stosować, w ostatnim czasie ulegają zmianie, ponieważ VW wprowadza do oferty nowe oleje przekładniowe. W zwiazku z tymi zmianami, na daną chwilę nie możemy jednoznacznie wyszczególnić oleju do tych skrzyń biegów.
Jeśli interesuje Cię jaki olej i w jakiej ilości powinieneś wlać do swojej skrzyni biegów napisz do nas - szybko i rzeczowo odpowiemy.
ZAPYTAJ O OLEJ