Koszyk jest pusty
Potrzebujesz olej do takiej skrzyni?
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
Skrzynie biegów Seat typu 02K to 5 biegowe manualnymi przekładnie przenoszące napęd na przednie koła. Obudowa sprzęgła w tych skrzyniach biegów dostosowana jest do montażu rozrusznika od strony skrzyni biegów. Miejsce montażu rozrusznika położone jest od strony chłodnicy.
Manualne skrzynie biegów Seat 02K są konstrukcjami kompaktowymi w systemie zamkniętym. Półosie napędzające koła są mocowane do zabieraków umieszczonych w mechanizmie różnicowym.
Oznaczenie typu skrzyni biegów Seat 02K znajduje się na zewnętrznej części obudowy mechanizmu różnicowego od strony półosi, która napędza koło od strony kierowcy. Typ skrzyni biegów wykonany jest w postaci wypukłego nadlewu.
Symbol (kod) skrzyni biegów Seat typu 02K naniesiony jest na górnej części przedniej obudowy w miejscu wskazanym na rysunku. Kod skrzyni jest wygrawerowany elektroiskrowo. Symbol dość łatwo odczytać patrząc na przekładnię od góry. Najczęściej przed odczytem należy przetrzeć pole numerowe.
Wysprzęglanie (rozsprzęglanie) to rozłączanie silnika i skrzyni biegów za pośrednictwem sprzęgła. W skrzyni biegów typu 02K pedał sprzęgła pracuje w obwodzie hydraulicznym pompy sprzęgła. W momencie naciśnięcia sprzęgła wzrasta ciśnienie w układzie hydraulicznym. W układzie pracuje również wysprzęglnik hydrauliczny, który wysuwa bolec pod wpływem zwiększonego ciśnienia. Siła przekazywana jest na dźwignię wysprzęglnika która wysuwa pręt z wałka sprzęgłowego przesuwając łożysko wyciskowe. W tym momencie następuje rozsprzęglenie skrzyni biegów i silnika.
Wysprzęglik hydrauliczny w skrzyni biegów Seat 02K zamontowany jest na zewnątrz obudowy przekładni i przymocowany jest z boku obudowy.
W skrzyniach biegów Seat 02K odczyt prędkości jest realizowany poprzez elektroniczny czujnik prędkości. To impulsator elektroniczny, który przekazuje sygnał do licznika w sposób elektryczny.
Miejsca wlewania i zlewania oleju w skrzyniach biegów Seat typu 02K wskazane są na poniższych zdjęciach. Dodatkowo na pierwszym zdjęciu pokazano czujnik prędkości. Po jego demontażu można przez otwór, w którym jest montowany, wlać lub dolać olej. Jest to pomocne w przypadku gdy nie można wlać do skrzyni odpowiedniej ilości oleju poprzez korek wlewowy. Należy pamiętać o jego delikatnym montażu i demontażu, gdyż łatwo można go uszkodzić.
Mechanizm wybierania biegów w skrzyniach biegów Seat typu 02K poruszany jest za pomocą linek. Do gałki zmiany biegów w kabinie kierowcy podpięte są linki, które przy zmianie odpowiednich biegów poruszają wodzik, który włącza odpowiednie biegi w skrzyni biegów.
Skrzynie biegów typu 02K najbardziej są kojarzone jako SKRZYNIA BIEGÓW GOLF IV i jej charakterystyczne mankamenty.
W większości tych skrzyń biegów fabrycznie zamontowano za słabe nity na mechanizmie różnicowym. Nity te w czasie eksploatacji pękają i ich fragmenty dostają się pomiędzy mechanizmy przekładni. Powodują swoją obecnością spore uszkodzenia, łącznie z uszkodzeniami obudowy - wybijają w niej dziurę.
Zanim nastąpi uszkodzenie warto profilaktycznie wymienić nity (górne zdjęcia - uszkodzone nity) na śruby (dolne zdjęcia). Śruby najlepiej nabyć w serwisie, aby miały odpowiednią wytrzymałość. W czasie składania skrzyni biegów należy dokonać odpowiednich regulacji i naciągów wstępnych łożysk.
Ponieważ skrzynie biegów typu 02K, popularnie nazywane skrzynie biegów VW GOLF 4, są dość awaryjne, istnieje na rynku proceder wkładania całych mechanizmów skrzyń biegów GOLF III do obudów z GOLFa IV. Skrzynie biegów GOLF III są sporo tańsze, dlatego w obudowie skrzyni biegów GOLF 4 sprzedaje się GOLFy III za cenę GOLFa 4 !. Skrzynie te nie pokrywają się przełożeniami i są inne konstrukcyjnie, dlatego może dochodzić do utraty komfortu jazdy na poszczególnych biegach. Do tego cały mechanizm przekładni nie jest dostosowany do pracy w obudowie innego typu, co najczęściej prowadzi do kolejnej awarii takiej skrzyni biegów.
Jak rozpoznać taką podróbkę? Wystarczy odkręcić tylny dekiel w skrzyni biegów. Oryginalna skrzynia biegów VW GOLF IV, powinna wyglądać jak na górnych zdjęciach - pod deklem znajdują się tryby 5. biegu. Na dolnych zdjęciach możesz zobaczyć jak wygląda przerobiona skrzynia GOLF III wsadzona w obudowę skrzyni biegów GOLF IV.
Chetnie pomożemy Ci w doborze oleju do Twojej skrzyni biegów. Wyslij teraz pytanie bez zobowiązań.
BCS - Skrzynie biegów
ul. Mikołajczyka 63A, 41-200 Sosnowiec
NIP 644-103-60-13
tel +48 32 290 43 44
mail: sklep@skrzynie.com.pl
Sklep stacjonarny czynny:
poniedziałek - piątek - 8.00 : 16.00
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Teksty i zdjęcia znajdujące się na niniejszej stronie są własnością firmy BCS. Kopiowanie i powielanie ich bez zezwolenia jest zabronione.
© 1999-2024 BCS SKRZYNIE BIEGÓW | Powered by CS-CART.pl | GEOGIS.pl
Nasza witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Informacje o cookies zawarte są w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Akceptuję