Awaria skrzyni biegów M32 i M20 zaczyna się najczęściej od łożysk. Zazwyczaj jako pierwsze uszkadza się łożysko, które podpiera wałek atakujący w tylnej obudowie.
Jak widać na zdjęciach, łożyska uszkadzają się w różny sposób. Wszelkie szumienie w skrzyni, to objawy problemów z łożyskami i sygnał, że trzeba czym prędzej wymienić łożyska. Jeśli jakiekolwiek łożysko rozpadnie się, może dokonać bardzo kosztownych uszkodzeń, czasem takich, które uniemożliwią naprawę skrzyni biegów za rozsądna cenę.
Uszkodzone łożysko powoduje zwiększającą się temperaturę pracy. Temperatura przekazywana jest na elementy współpracujące z tym łożyskiem. Powoduje to uszkodzenia tych elementów i awaria rozprzestrzenia się po wnętrzu przekładni.
Jeśli oprócz szumienia/buczenia zaobserwujesz, że gałka zmiany biegów zaczyna drżeć w czasie jazdy lub dziwnie przesuwać się w przód i w tył, może oznaczać, że powstały luzy na wałkach. To czerwone światło, które powinno Cię ostrzec i spowodować, że niezwłocznie zajmiesz się naprawą swojej skrzyni biegów. Weź też pod uwagę, że ruchy gałki zmiany biegów mogą mieć też przyczynę w mocowaniu silnika i skrzyni biegów w samochodzie. Sprawdź zatem też stan elementów gumowych zawieszenia skrzyni i silnika.
Jeśli chcesz uniknąć kolejnej naprawy (po naprawie) to wymień w swojej skrzyni biegów wszystkie 8 łożysk. W tej kwestii skrzynia biegów M32 i M20 nie toleruje kompromisów. Nie daj się zwieść, że wymiana tylko uszkodzonego łożyska załatwi sprawę naprawy! I najświętsza rzecz przy naprawie, to fachowe wykonanie regulacji luzów wałków i naciągów wstępnych łożysk. Bez tego naprawa staje się bezsensowna.